Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

BASF: strategia dla segmentu tworzyw sztucznych

2013-09-30

Koncern BASF ogłasza strategię rozwojową w odniesieniu do segmentu tworzyw sztucznych. Celem największej chemicznej firmy świata jest w najbliższych latach kreowanie globalnego rynku tworzyw konstrukcyjnych oraz monomerów i polimerów bazowych.

BASF, tworząc w styczniu tego roku nowy dział Performance Materials, który objął zasięgiem polimery specjalistyczne, zwiększył możliwości zaspokajania potrzeb swoich odbiorców. Firma rozwinęła działalność w obszarze polimerów specjalistycznych poprzez wzrost zdolności produkcyjnych w istniejących już zakładach oraz przystąpiła do budowy i przejmowanie nowych instalacji. Inwestuje także w podstawowe produkty typu MDI lub TDI. Ponadto wchodzi w nowe rozwijające się rynki, m.in. w segment energetyki wiatrowej.

- Nowatorskie podejście oparte na bilansie masowym umożliwia nam oferowanie odpowiedników istniejących produktów w postaci materiałów na bazie składników pochodzenia organicznego – przyznaje Martin Brudermüller, wiceprzewodniczący Rady Dyrektorów Wykonawczych BASF.

Dział Performance Materials, będący specjalistyczną platformą koncernu w dziedzinie materiałów, został wyraźnie oddzielony od jednostek skupiających się na chemii i produkcji.

- Powstanie Performance Materials pozwala, jak nigdy dotąd, łączyć wiedzę fachową i innowacyjność w zakresie materiałów z dostosowywaniem tworzyw sztucznych BASF do potrzeb rynku. Przyjęcie kompleksowego podejścia umożliwia proponowanie unikatowych rozwiązań i usług. Celem przedsięwzięcia jest zapewnienie wzrostu bez szkody dla zyskowności, jeszcze lepsza obsługa ugruntowanych rynków, udział w rosnących atrakcyjnych rynkach, a także rozwój nowej działalności biznesowej – ocenia Raimar Jahn, dyrektor działu Performance Materiale.

Tylko w pierwszym kwartale jego istnienia wysokość sprzedaży w Performance Materials wyniosła 1,6 mld euro.


tworzywa sztuczneBASF

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie