Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

BASF przygotowuje się do jubileuszu 150-lecia

2014-09-04

Największa firma chemiczna świata BASF przygotowuje się do obchodów 150-lecia swojego istnienia. Jubileusz wypadnie w 2015 r.

Koncern opracował już deklarację „We create chemistry” (Tworzymy chemię), która znajdzie swoje miejsce m.in. w jego logotypie. Zmiana identyfikacji marki podkreślić ma sposób, w jaki firma współpracuje i kreuje innowacje na rzecz przyszłości. Nowa deklaracja jest owocem strategii BASF „Tworzymy chemię” ogłoszonej przed trzema laty.

- Od momentu jej ogłoszenia w 2011 r. coraz bardziej skupiamy się na oferowaniu klientom sfunkcjonalizowanych produktów i rozwiązań, jako inteligentnych kombinacji związków opartych na chemii. Jest to zatem dobry czas, aby uczynić kolejny krok i zamienić markę „The Chemical Company” na „We create chemistry”. Nowa deklaracja nie tylko odnosi się do nauki, ale również do chemii istniejącej między ludźmi, co jest istotą działania firmy BASF - mówi Kurt Bock, przewodniczący Rady Dyrektorów Wykonawczych BASF.

Początkowo logo zawierające deklarację „We create chemistry” wykorzystywane będzie przy okazjach dotyczących bezpośrednio 150-lecia istnienia firmy. Od początku 2015 r. zostanie rozpowszechnione we wszystkich kanałach komunikacyjnych BASF. Pozostałe elementy wizerunku spółki, m.in. sześć firmowych kolorów, pozostaną bez zmian.

W roku jubileuszowym BASF zaprasza do wspólnego poszukiwania rozwiązań dla globalnych wyzwań związanych z życiem w miastach, inteligentną energią i żywnością. Aby pobudzić dyskusje, firma uruchomiła interaktywną platformę internetową o nazwie Creator Space. W jej ramach klienci, naukowcy, internauci oraz eksperci BASF mogą wymieniać swoje poglądy i pomysły. Wnioski stanowić będą podstawę do dyskusji prowadzonych podczas wydarzeń organizowanych przez BASF w 2015 r.

Wszelkie przyszłoroczne debaty z udziałem przedstawicieli koncernu wiązać mają się z faktem, że do 2050 r. naszą planetę zamieszkiwać będzie ponad 9 mld ludzi. Potrzeby zwiększającej się populacji w zakresie odpowiednich warunków bytowych, energii i żywności mogą zostać zaspokojone wyłącznie dzięki innowacjom. Dlatego BASF określił właśnie te trzy tematy, jako trzon swego programu jubileuszowego. Firma dowodzi, że przy ich rozwiązaniu to własne chemia odgrywa istotną rolę.

Pierwszy temat to życie w miastach. Do 2050 r. mieszkańcy miast stanowić będą 70% całej ludności świata. Społeczne, środowiskowe i ekonomiczne wyzwania, takie jak dostęp do wody bieżącej, poprawa sytuacji w zakresie gospodarki odpadami, dostępność oszczędnych środków transportu oraz mieszkań stanowią w oczywisty sposób wielkie wyzwanie.

Drugie zagadnienie to inteligentna energia. Gwałtownie rosnące zapotrzebowanie na energię jest bowiem jedną z najbardziej naglących potrzeb współczesności. Przyszłość inteligentniejszej energii polega zaś na wytwarzaniu niedrogiej energii z czystych i odnawialnych zasobów, takich jak wiatr i słońce, zwiększeniu efektywności energetycznej oraz poprawie sposobów przesyłu i magazynowania energii.

Trzeci aspekt, który znajduje się w polu zainteresowania BASF, to żywność. Wyżywienie rosnącej populacji poprzez zapewnienie jej stabilnego zaopatrzenia w żywność jest jeszcze jedną kwestią, z którą świat musi sobie poradzić. Ograniczenie jej marnotrawstwa, zapewnienie pożywnego jedzenia oraz poprawa wydajności produkcji żywności to działania, których przeprowadzenie jest konieczne, aby uniknąć globalnego kryzysu.

Oficjalne uroczystości obchodów 150-lecia BASF zaplanowano na 23 kwietnia 2015 r. w niemieckim Ludwigshafen, gdzie mieści się siedziba główna koncernu.


przemysł chemicznyBASF

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie