Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

BASF otworzył w Niemczech fabrykę do produkcji TDI

2015-11-18

BASF otworzył nową fabrykę TDI o rocznej wydajności produkcyjnej rzędu 300 tys. ton. Projekt kosztował ponad 1 mld euro. To najdroższa w historii inwestycja BASF zrealizowana w macierzystym Ludwigshafen.

- BASF wykonał innowacyjny krok związany z uruchomieniem nowego zakładu TDI oraz w tym samym czasie zobowiązał się utrzymać Ludwigshafen, jako ważne miejsce dla lokalizacji przemysłu. Jest to również ważny element w pozostawieniu w Niemczech silnej bazy przemysłowej - powiedział Sigmar Gabriel, wicekanclerz i minister gospodarki i technologii Niemiec podczas uroczystości inauguracyjnej.

- To wiedza pracowników BASF z całego świata przyczyniła się do realizacji tej inwestycji. Mamy chęć uczynić ten zakład jednym z najbardziej nowoczesnych i konkurencyjnych obiektów tego typu na świecie – ocenił Kurt Bock, prezes zarządu BASF.

Nowa  fabryka jest kolejnym obiektem BASF służącym do produkcji TDI. Firma posiada podobne zakłady w Yeosu w Korei Południowej, w Caojing w Chinach i w Geismar w Stanach Zjednoczonych. Wszystkie one mają łączną moc wytwórczą rzędu 480 tys. ton. Obok TDI wytwarzany będzie w niej także DNT (dinitrotoluen) oraz TDA (dwuamino toluen).

TDI, czyli 2,4-diizocyjanianotoluen jest kluczowym składnikiem dla przemysłu poliuretanowego. Jest używany w sektorze meblarskim (elastyczne pianki do materacy, poduszki, powłoki dla drewna) oraz w przemyśle motoryzacyjnym (siedzenia oraz zastosowania we wnętrzu aut). Kluczowi globalni wytwórcy TDI to BASF i Covestro (dawny Bayer MaterialScience).

W 2012 r. BASF kupił od CIECH-u, który był wówczas właścicielem ZCh Zachem w Bydgoszczy, gdzie odbywała się polska produkcja TDI, listę klientów spółki wraz z technologiami i patentami związanymi z TDI. Zachem wytwarzał rocznie 75 tys. ton tego związku i był jego piątym wytwórcą w Europie. Połowę swej produkcji lokował na rynku krajowym. Zamknięcie fabryki TDI było głównym powodem upadku bydgoskiej firmy.

W 2012 r. popyt na TDI wynosił na świecie 2,21 mln ton; w 2013 r. było to 2,32 mln ton, a w 2014 r. – 2,44 mln ton.


BASFTDI

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Komentarze
Wszystko jasneW 2012 r. BASF kupił od CIECH-u, który był wówczas właścicielem ZCh Zachem w Bydgoszczy, gdzie odbywała się polska produkcja TDI, listę klientów spółki wraz z technologiami i patentami związanymi z TDI. Zachem wytwarzał rocznie 75 tys. ton tego związku i był jego piątym wytwórcą w Europie. Połowę swej produkcji lokował na rynku krajowym. Zamknięcie fabryki TDI było głównym powodem upadku bydgoskiej firmy.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie