Wiadomości - Przemysł chemiczny z kraju

BASF: inwestycja w Polsce

11.12.2017

BASF inwestuje w rozbudowę swojego zakładu katalizatorów samochodowych w Środzie Śląskiej. Rozbudowa przewiduje nowe linie produkcyjne i dodatkową infrastrukturę do wyposażenia samochodów osobowych z silnikiem diesla i benzynowym w innowacyjne katalizatory i filtry.

- Zwiększona wydajność i najlepsza w swojej klasie technologia, w jeszcze większym stopniu umożliwiają klientom BASF spełnienie zaostrzonych norm emisji NOx i cząstek stałych dla silników napędzanych olejem napędowym i benzyną, takich jak Euro 6d. Nasz zakład produkcyjny w Środzie Śląskiej jest największym zakładem produkującym katalizatory samochodowe BASF w Europie, a wraz z planowaną rozbudową umocnimy nasze zaangażowanie na rzecz klientów i strategii rozwoju biznesu w rejonie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki - powiedział Tilo Horstmann pełniący funkcję BASF Vice President Mobile Emissions Catalysts Europe. „

Producenci samochodów rozpoczęli pracę z nowymi przepisami we wrześniu 2017 r., kiedy wprowadzono regulacje Euro 6d „Emisje w rzeczywistym ruchu drogowym” (RDE), obowiązujące w Unii Europejskiej. Przepisy Euro 6d dotyczące emisji spalin określają konkretne wartości graniczne emisji, które muszą być spełnione w rzeczywistych cyklach jazdy.

- Wprowadzenie limitów opartych na RDE zapewnia lepszą jakość powietrza. Nasze technologie, zarówno dla pojazdów napędzanych olejem napędowym, jak i benzyną, zostały zaprojektowane tak, aby spełniać nawet najbardziej restrykcyjne normy. Najnowocześniejsze technologie BASF sprawiają, że diesel jest konkurencyjną, czystą technologią. Ma on również kluczowe znaczenie dla portfolio silników, mającej na celu osiągnięcie ogólnych docelowych poziomów emisji dwutlenku węgla w nowoczesnej mobilności – dodał Dirk Demuth, pełniący funkcję BASF Senior Vice President, Mobile Emission Catalysts.

Planowana rozbudowa przewiduje stworzenie nowych linii produkcyjnych z pełnym zakresem technologii katalizatorów i filtrów spalin, w tym selektywną redukcję katalityczną na filtrze (SCR.2F). To opatentowana technologia, która łączy rozwiązanie katalizatora SCR z filtrem cząstek stałych, co pozwala kontrolować emisję tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych z silników wysokoprężnych w jednym miejscu. Ponadto, zostaną wyprodukowane technologie adsorpcji tlenków azotu, Lean NOx Trap (LNT) i innowacyjne katalizatory czterofunkcyjne (FWC).

Wyświetlono: 523

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej