Wiadomości - Przemysł chemiczny ze świata

BASF chce rozwiązywać globalne problemy

21.01.2015

Koncern BASF rozpoczyna roczny cykl imprez na całym świecie, by promować współpracę w dziedzinie rozwiązywania wyzwań związanych z inteligentną energią, żywnością i życiem w mieście. Inicjatywa Creator Space realizowana jest w ramach obchodów 150-lecia firmy.

Największa firma chemiczna świata zorganizuje sześć imprez w różnych miejscach globu. Pierwsza z nich już teraz odbywa się w Bombaju (Indie). Potrwa do 23 stycznia i koncentruje się na zrównoważonym gospodarowaniu zasobami wodnymi. Potem Creator Space koncernu BASF zawita do Szanghaju, Nowego Jorku, São Paulo, Barcelony i Ludwigshafen.

W każdym mieście impreza Creator Space będzie dotyczyła tematu aktualnego lokalnie i odbędzie się pod kierunkiem miejscowych interdyscyplinarnych zespołów wewnętrznych i zewnętrznych złożonych ze specjalistów z takich dziedzin, jak architektura, sztuka, wzornictwo, nauki ścisłe, administracja państwowa, technologia i zrównoważony rozwój. Tematyka obejmie następujące zagadnienia: zrównoważona konsumpcja, mieszkalnictwo przyszłości, rozwiązania inteligentne w energetycznym łańcuchu wartości.

- 150 - letnia historia BASF dowodzi, że chemia umożliwia realizację nowych pomysłów i rozwiązań. Dlatego szczególnie mocno w jubileuszowym roku zależy nam na łączeniu ze sobą ludzi i idei, by wnosić istotny wkład w społeczeństwo zgodnie z celem naszej firmy, który zakłada tworzenie chemii dla zrównoważonej przyszłości - mówi Sanjeev Gandhi, członek zarządu BASF.

Pierwsza impreza w Bombaju dotyczy wody. Skąd taki temat?

- Dostęp do wody pitnej jest jednym z najpilniejszych problemów do rozwiązania w szybko rozwijającej się metropolii, jaką jest Bombaj. Choć w Indiach mieszka prawie jedna piąta populacji światowej, kraj ten ma dostęp do zaledwie 4% światowych zasobów słodkiej wody. Można jednak poprawić dostęp do bezpiecznej i taniej wody poprzez zmiany w technologii, polityce i ludzkich zachowaniach. Pomysły dotyczące poprawy dostępności do wody, jej jakości oraz polityki i zachowań ludzi zostaną opracowane podczas warsztatów innowacyjności dla klientów, spotkań kreatywnych z pracownikami oraz z przedstawicielami opinii publicznej. W Bombaju odpowiedzi na to pytanie oraz inne ważne wyzwania szuka ponad 250 ekspertów – tłumaczą przedstawiciele BASF. 

Wyświetlono: 855

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej