Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

BASF chce przyspieszyć wzrosty na rynku samochodów elektrycznych

2020-02-13

Ogłoszone przez BASF inwestycje w Europie mają wzmocnić pozycję firmy jako globalnego lidera w zakresie materiałów akumulatorowych w łańcuchu wartości pojazdów elektrycznych.

BASF zapowiada powstanie nowego zakładu produkcji materiałów akumulatorowych w Schwarzheide w Niemczech w ramach wieloetapowego planu inwestycyjnego, mającego na celu wsparcie europejskiego łańcucha wartości pojazdów elektrycznych. Ten nowoczesny zakład ma produkować aktywne materiały katodowe, których liczba ma zaspokoić zapotrzebowanie gigantycznej fabryki. Rocznie zakład BASF ma dostarczać materiały do produkcji akumulatorów do około 400 tys. pojazdów elektrycznych. Modułowa konstrukcja oraz infrastruktura zakładu w Schwarzheide umożliwią szybkie zwiększanie mocy produkcyjnych, a tym samym zaspokajanie przez BASF rosnącego zapotrzebowania klientów europejskiego rynku pojazdów elektrycznych. Zakład w Schwarzheide będzie wykorzystywać prekursory aktywnych materiałów katodowych z fabryki w Harjavalcie (Finlandia), której to budowę BASF zapowiedział wcześniej. Uruchomienie obu zakładów zaplanowano na 2022 r. 

— Zakłady w Finlandii i Niemczech będą oferować naszym klientom niezawodny i bardziej zrównoważony dostęp do wysokoniklowych aktywnych materiałów katodowych. Materiały te będą nie tylko dostosowane do potrzeb klientów, ale i osiągalne w pobliżu ich europejskich zakładów produkcyjnych — powiedział Peter Schuhmacher, prezes Działu Katalizatorów BASF.

Za sprawą inwestycji w Finlandii i Niemczech BASF ma stać się pierwszym dostawcą aktywnych materiałów katodowych z możliwością produkcji lokalnej na trzech głównych rynkach, tj. w Azji, Stanach Zjednoczonych i Europie. Koncern ma zamiar stać się wiodącym dostawcą zapewniającym niezawodny, zrównoważony i całkowicie europejski łańcuch dostaw. Łańcuch ten ma obejmować dostawy metali nieszlachetnych (w szczególności niklu i kobaltu), produkcję prekursorów oraz produkcję materiałów katodowych na terenie jednego regionu.

Zakład w Schwarzheide będzie zasilany z efektywnej energetycznie ekologicznej elektrociepłowni, a planowane jest również zasilanie z odnawialnych źródeł energii. Nowa fabryka w Harjavalcie będzie natomiast wykorzystywać energię ze źródeł odnawialnych, w tym energię wodną, wiatrową i pochodzącą z biomasy. Korzystna struktura energetyczna ma umożliwić produkcję aktywnych materiałów katodowych o bardzo niskim poziomie emisji CO2.

Inwestycje BASF w Finlandii i Niemczech wpisują się w plan Komisji Europejskiej, zakładający utworzenie łańcucha wartości w zakresie produkcji akumulatorów w Europie oraz są częścią „Ważnego projektu stanowiącego przedmiot wspólnego europejskiego zainteresowania” zatwierdzonego przez Komisję Europejską 9 grudnia 2019 r.


przemysł motoryzacyjnyBASFakumulatory

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie