Artykuły - Przemysł detergentowy

Badania środków piorących na najbardziej wymagających rynkach

14.03.2019
Autor: Eva Gierling, Roswitha Hild, Florian Girmond, Hohenstein Laboratories GmbH & Co. KG
Badania środków piorących na najbardziej wymagających rynkach

Wielu konsumentów uznaje pranie za proces techniczny i nie analizuje zależności między uzyskiwanym efektem a stosowanym środkiem piorącym.

Oznacza to, że klienci nie przykładają uwagi do zalet środków piorących poszczególnych marek. Badania wykonywane z perspektywy konsumenta nie eliminują wprawdzie wszystkich problemów, jednak indywidualizowane badania weryfikujące hasła marketingowe mogą być przydatne przy różnicowaniu marek i produktów, przyciągając uwagę konsumenta.

Czego konsumenci oczekują od procesu prania, a co uzyskują?

W europejskich gospodarstwach domowych pranie wykonuje się średnio 3–4 razy w tygodniu. Konsumenci oczekują, że wyprana odzież będzie czysta, będzie świeżo pachnieć oraz zachowa wygląd i kształt sprzed prania. Kolejnym wymogiem jest skuteczne usuwanie zabrudzeń i tłustych plam.

Co ciekawe, w Niemczech zaledwie 60% konsumentów jest w pełni zadowolonych z efektów prania. Co robi pozostałe 40% konsumentów w przypadku niesatysfakcjonujących wyników prania? Ponownie pierze niedokładnie wyprane tekstylia!

Jakie problemy związane z praniem występują najczęściej?
• nieskuteczne usuwanie plam (60%),
• biały osad (25%),
• szarzenie,
• blaknięcie kolorów,
• uszkodzenia,
• brak świeżego zapachu.

Wielu konsumentów używa tylko jednego środka piorącego (przeznaczonego do usuwania uporczywych zabrudzeń lub bezpiecznego dla kolorów) w swoim gospodarstwie domowym. Konsumenci zazwyczaj nie analizują zależności między efektem prania a stosowanym środkiem piorącym. Jednym z przykładów jest tutaj konserwacja powierzchni tekstyliów. Konsumenci nie są świadomi, że dodatkowy składnik – celulaza – może poprawić wrażenie wizualne poprzez usunięcie „kłaczków” i zmechaceń, a w efekcie uzyskanie gładszej powierzchni tekstyliów. Jak widać, wybór środka piorącego może wpływać na końcowy efekt prania.

Dlaczego badanie receptur środków piorących ma istotne znaczenie? Jakie korzyści mogą przynosić najbardziej skuteczne marki?

Zróżnicowanie marek jest podstawą opracowywanych dla nich strategii. „Odróżniać się” znaczy mieć własny, unikatowy charakter i właściwości. Nie wystarczy kopiować innowacyjnych rozwiązań i haseł marketingowych innych produktów. Badania skuteczności mogą podkreślać tzw. „opowieść marki” i wspierać hasła marketingowe.

Wyświetlono: 906

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej