Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Badania i rozwój w Grupie Lotos

2020-03-19

Grupa Lotos poinformowała o prowadzonych przez siebie w ciągu ostatnich miesięcy pracach badawczo – rozwojowych.

W ostatnim czasie Lotos kontynuował inicjatywy w obszarach paliw przyszłości, tj. działała na rzecz promocji technologii opartych na wodorze. Projekt „Pure H2” dotyczący budowy instalacji do oczyszczania i dystrybucji wodoru wraz z dwoma punktami tankowania tego paliwa w Gdańsku i Warszawie wszedł w kolejną fazę. Paliwo wodorowe miałoby być wykorzystywane w pierwszej kolejności przez środki transportu miejskiego. Jednocześnie w listopadzie ubiegłego roku Grupa Lotos oraz Toyota Motor Poland podpisały list intencyjny w zakresie współpracy intensyfikującej prace nad rozwojem technologii wykorzystania wodoru w transporcie samochodowym.

Władze firmy przekonują, iż aktywnie włącza się ona w inne projekty związane z paliwami alternatywnymi nowej generacji, w tym LNG/CNG. Przygotowuje dokumentację dotyczącą budowy terminala LNG małej skali zlokalizowanego w Gdańsku.

W 2019 roku Grupa Lotos i PGNiG przeprowadziły dwa komercyjne bunkrowania statków morskich skroplonym gazem ziemnym LNG. Były to pierwsze takie operacje przeprowadzone w portach morskich w Gdańsku i Gdyni. Firmy kontynuowały współpracę w tym obszarze by wzmocnić konkurencyjność polskich portów i spopularyzować ekologiczne paliwo LNG na Bałtyku. Dzięki podjętej współpracy usługa bunkrowania LNG weszła do stałej oferty w trójmiejskich portach.

W ramach współpracy biznesu i nauki Grupa Lotos rozpoczęła ponadto prace w ramach programu badawczego „Optymalizacja konstrukcji asfaltowej nawierzchni drogi dzięki zastosowaniu asfaltów modyfikowanych”. Prowadzi je wspólnie ze spółkami Budimex, Orlen Asfalt, Politechniką Gdańską, Politechniką Warszawską oraz Instytutem Badawczym Dróg i Mostów.

Po przeprowadzonych testach badających skalę możliwości przeprowadzenia współuwodornienia na instalacjach rafineryjnych spółka kontynuowała prace koncepcyjne związane z tym obszarem. Produkt współuwodornienia znalazł się w Ustawie o biokomponentach i biopaliwach ciekłych. Spółka zaplanowała wytworzenie biokomponentu w procesie współuwodornienia w celu m.in. realizacji NCW/NCR po uprzednim certyfikowaniu i zarejestrowaniu wytwórni biokomponentów. Równolegle kontynuowała działania zmierzające do uwzględnienia możliwości realizacji NCW/NCR za pomocą biowodoru wytworzonego z biometanu i stanowiącego komponent paliw.

Grupa Lotos została jednym z liderów rozwoju elektromobilności w Polsce. W ramach projektu Lotos Niebieski Szlak, funkcjonowało 12 punktów ładownia na trasie Trójmiasto – Warszawa. Do końca 2022 roku Spółka zaplanowała otwarcie łącznie 130 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.


badania i rozwójGrupa Lotos

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie