Wiadomości - Przemysł kosmetyczny z kraju

Azja atrakcyjnym rynkiem dla polskiego przemysłu kosmetycznego

10.11.2014

Polscy producenci kosmetyków chcą opanować rynek azjatycki. W rozpoczynających się 12 listopada br. targach Cosmoprof Asia w Hongkongu weźmie udział aż 30 firm z Polski. To efekt działania Branżowego Programu Promocji Branży Przemysłu Kosmetycznego stworzonego przez Ministerstwo Gospodarki.

Na targach powstanie Polski Pawilon Narodowy, w którym gościć będzie 14 wystawców z naszego kraju. Reszta będzie mieć indywidualne stoiska.

- Naszym zdaniem lokalizacja w ramach Polskiego Pawilonu pozwala na lepsze wyróżnienie oferty firm oraz przyczynia się do budowy pozytywnego wizerunku kosmetyków z naszego kraju, a na tym nam szczególnie mocno zależy – mówi Olimpia Romanik, marketing manager export w Laboratorium Kosmetycznym Dr Irena Eris. Jak twierdzi, spółka najmocniej obecna jest w tej chwili właśnie na rynku w Hongkongu, ale także na Tajwanie i w Korei Południowej.

- Nastawianie Azjatów do Europejczyków jest bardzo dobre, w związku z czym polskie pochodzenie produktów działa na plus – dodaje Marta Galuś, export manager w firmie Biogened.

O tym, że udział w targach w Azji może się opłacać przekonuje Katarzyna Olędzka, marketing manager w spółce Verona Products Professional. - Nasze ubiegłoroczne doświadczenia były bardzo dobre. Na stoisko dotarli klienci z kilkunastu krajów. Nawiązaliśmy współpracę z kontrahentami z Hongkongu, Wietnamu, Korei, Japonii i Filipin, umacniając tym samym pozycję w tej części świata.

Na podobne sukcesy liczy krakowska firma Bielenda, która jako wystawca debiutuje na targach w Hongkongu.

- Nasze kosmetyki cieszą się coraz większym zainteresowaniem ze strony konsumentów w Azji. Szczególną popularność zdobyły w Korei Południowej i na Tajwanie. Marka jest tam już rozpoznawalna. Lubiane i doceniane są w tych krajach nasze owocowe linie pielęgnacyjne, wśród których można znaleźć ofertę kremów, peelingów czy maseł. Dotarcie do konsumentów na rynkach azjatyckich zapewnia nam współpraca z wiodącymi sieciami – mówi Adrian Winiarz, export manager w firmie Bielenda.

Oprócz wymienionych spółek, swoją targową ofertę na Cosmoprof Asia przedstawią jeszcze m.in. takie firmy, jak Laboratorium Kosmetycznym Floslek, Bandi, IMPA.

Wyświetlono: 1199

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej