Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Asystent Google – czym jest i jak go wykorzystać w firmie

2020-06-30  / Autor: Mariusz Pełechaty, KODA Bots Sp. z o.o.

Wprowadzenie na polski rynek Asystenta Google to kolejny ważny krok w rozwoju interfejsów głosowych, który wyznacza także kierunek zmiany sposobu komunikacji firm i ich klientów.

W Polsce, każdego miesiąca, 18% użytkowników internetu korzysta z wyszukiwania głosowego. Firmy m.in. z branży kosmetycznej stają już dziś przed nowym wyzwaniem: zrozumieniem jak działa Asystent Google i w jaki sposób może on pomóc firmie w odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów.

Czym jest Asystent Google

Google Assistant to wirtualny asystent głosowy, dostępny na urządzeniach mobilnych i w inteligentnych domach, z których korzystają miliony gospodarstw na całym świecie. To typ chatbota sterowany głosem, podobnie jak Alexa Amazona, Cortana Microsoftu czy Siri Apple’a. Po uruchomieniu, słucha i wykonuje komendy wydane przez użytkowników. Ponad 80%[2] z nich korzysta z tego narzędzia przy pomocy smartfona, choć można go znaleźć na ponad 500 milionach urządzeń: inteligentnych głośnikach, telewizorach, samochodach, zegarkach i urządzeniach IoT. Asystent Google jest obecnie dostępny w 80 krajach i 30 językach.

Najważniejsze funkcje Asystenta Google

Asystent Google to jeden z najbardziej wszechstronnych asystentów głosowych. Oferuje rozwiązania niedostępne w innych narzędziach tego typu, dzięki którym firmy skutecznie automatyzują komunikację z klientami.
1. Pozwala rozpoznawać profile głosowe
Asystent Google może rozpoznawać różne osoby na podstawie ich profili głosowych. Dostosowuje dzięki temu swoje reakcje do odpowiedzi. Żaden inny system nie oferuje jeszcze tej funkcji.
2. Rozumie kontekst
Asystent Google dostosowuje kontekst dla konkretnej komendy. Pozwala mu to zrozumieć cel pytania i tym samym odpowiednio na nie odpowiedzieć.
3. Ułatwia zarządzanie procesami komunikacji
Asystent Google może obsługiwać wiele poleceń jednocześnie, oferując spersonalizowane odpowiedzi w czasie rzeczywistym na podstawie zaktualizowanych informacji.

 

Wszystko to przyczynia się do przyspieszenia kontaktu klienta z firmą. Capgemini prognozuje, że aż 40% klientów w ciągu najbliższych trzech lat wykorzysta rozwiązania głosowe zamiast aplikacji lub stron internetowych w skróceniu komunikacji z firmami. Asystent Google to obecnie najszybszy sposób na pozyskanie wartościowych informacji. Odpowiada na pytania dotyczące produktów i usług. Pozwala na dokonywanie zakupów poprzez rozmowę z botem. Może dzielić się wskazówkami i inspirować. Równocześnie polepsza doświadczenie konsumentów, a pracownikom pomaga w zwiększeniu wydajności i usprawnianiu codziennych obowiązków.

Polskie firmy mogą zintegrować się z Asystentem Google poprzez platformę Actions on Google. Umożliwia ona stworzenie akcji (komendy głosowej), którą może następnie wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten nowy sposób wejść w interakcję głosową z daną marką.

Automatyzacja komunikacji w różnych obszarach

Gartner przewiduje, że asystenci głosowi odzyskają do 6,2 miliarda godzin pracy. Dzięki wykorzystaniu mechanizmów automatyzujących komunikację firmy mogą skrócić czas potrzebny na rozwiązanie problemów, dając pracownikom więcej czasu na pracę nad klientem i dostarczanie konsumentom spersonalizowanych i użytecznych treści na temat produktów i usług.

Najważniejsze korzyści Asystenta Google obejmują zarówno wspomniane obniżenie kosztów pracy, możliwość uzyskania pomocy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, jak i outsourcing powtarzalnych zadań do wirtualnego asystenta. Dzięki temu rozwiązaniu firmy mogą zgłębić także takie elementy komunikacji, jak personalizacja, rekomendacje i wykorzystanie zgromadzonych danych w celu ulepszenia, a nawet stworzenia nowych linii produktów lub treści na podstawie tego, o co pytają najczęściej klienci.


CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY JEST W NR 2/2020 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY



przemysł kosmetycznyAsystent Googleasystent głosowykomunikacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie