Wiadomości - Przemysł opakowaniowy z kraju

Alupol Packaging: celem sprzedaż warta 350 mln zł

08.02.2013

Alupol Packaging, spółka dominująca Segmentu Opakowań Giętkich Grupy Kęty, zamierza w tym roku uzyskać 350 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Grupa opublikowała prognozy swoich wyników na 2013 r. Jeśli jej zamierzenia dojdą do skutku, to osiągnie rezultat porównywalny z rokiem ubiegłym.

Uzyskanie zakładanych przychodów ma być możliwe m.in. dzięki ostatnim inwestycjom. Zwiększono moce wytwórcze w zakresie produkcji folii polietylenowych oraz zbudowano nową halę produkcyjną. Kilka dni temu firma poinformowała też o zawarciu trzech kontraktów o wartości 4,99 mln euro na zakup urządzeń do druku opakowań oraz produkcji folii wysokobarierowych. Instalacja urządzeń nastąpi w obiektach spółki w Tychach.

Segment Opakowań Giętkich, który produkuje m.in. opakowania giętkie z udziałem tworzyw sztucznych jest najbardziej rentowną częścią całej Grupy Kęty. W tej chwili należy do niego ok. 1% europejskiego rynku opakowań giętkich, którego wielkość szacuje się na 10 mld euro. Daje to SOG pozycję rynkowego średniaka. Liderem z ponad 20% udziałem jest koncern Amcor, wyprzedzający Constantia Flexibles.

O optymistycznej przyszłości, która może czekać polską firmę świadczy też fakt, że roczne tempo rozwoju rynku opakowań giętkich wynosi na zachodzie Europy 1-2%, podczas gdy Europa Centralna i Wschodnia rośnie w tempie 4-5%. Swoje wyroby Alupol Packaging sprzedaje m.in. takim koncernom, jak Nestle, Unilever, KraftFood.

Wyświetlono: 1701

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej