Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Alpla Poland: koronawirus zmienia segment opakowaniowy

2020-05-12

Popyt na opakowania wciąż się utrzymuje – przekonuje Mariusz Musiał, dyrektor zarządzający spółki Alpla Poland, która zajmuje się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych. Zmienia się tylko kierunek, z którego ten popyt pochodzi.

- Produkowane przez nas opakowania trafiają na różne rynki, głównie wodno – napojowe, ale też mleczne, chemii gospodarczej, kosmetyków, środków do dezynfekcji. W przypadku branży wód i napojów, w momencie gdy zostały wprowadzone w marcu pierwsze restrykcje związane z pandemią koronawirusa i konsumenci szaleńczo ruszyli do sklepów na zakupy, wówczas zapotrzebowanie naszych klientów na opakowania, a nasze na surowce do produkcji tych opakowań gwałtownie wzrosło i było na wysokim poziomie. Natomiast w kolejnych tygodniach, gdy te ograniczenia już obowiązywały i pojawił się utrudniony dostęp do sklepów związany z limitami wejść, sprzedaż opakowań wyraźnie się zmniejszyła. Obecnie najmocniej jest to widoczne w odniesieniu do wód i napojów, zwłaszcza w przypadku opakowań o niewielkich pojemnościach typu 0,7 litra czy jeden litr. Dzieci nie chodzą do szkół, zamknięte są kluby fitness, puby. Jest mniej wesel, odwołano komunie, więc to zapotrzebowanie na napoje i przez to opakowania PET jest mniejsze. Kwiecień był zatem miesiącem o wiele gorszym od marca. Natomiast widzimy też zdecydowany wzrost sprzedaży w innych sektorach, jak choćby opakowania do środków higieny, do mydeł, do środków dezynfekcyjnych. Tutaj pandemia wpływa pozytywnie na popyt i na pewno jeszcze się ten trend utrzyma – komentuje Mariusz Musiał z Alpla Poland, który był gościem webinarium zorganizowanego przez Santander Bank Polska na temat rynku opakowań z tworzyw sztucznych w dobie koronawirusa.


przemysł opakowaniowyAlpla Opakowania z Tworzyw SztucznychAlpla Poland

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie