Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Aktywność remontowa wspiera wyniki Śnieżki

2020-09-21

Grupa Śnieżka podsumowała pierwsze półrocze 2020 r. Następstwa walki z pandemią – w tym ograniczenie mobilności i przejście wielu firm na pracę zdalną – skutkowały w tym okresie dużym wzrostem popytu na materiały remontowo-budowlane. Przełożyło się to pozytywnie na wyniki Grupy Kapitałowej Śnieżka.

W pierwszym półroczu 2020 r. spółki wchodzące w skład Grupy Kapitałowej Śnieżka wypracowały łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 431,1 mln zł, czyli o 30,8% wyższe r/r. Szczególny wpływ na zwiększenie sprzedaży w tym okresie miały konsolidacja wyników węgierskiego Poli-Farbe, a także wyższa sprzedaż na rynku polskim, węgierskim oraz ukraińskim.

Wzrost popytu na materiały remontowo-budowlane w Polsce – w tym farby oraz produkty do ochrony i dekoracji drewna, które stanowią dominującą część portfolio Śnieżki – jest pochodną skutków walki z pandemią COVID-19 i ich wpływu na decyzje zakupowe Polaków. Zmniejszona mobilność spowodowała, że wiele osób zdecydowało się na większe remonty albo drobne prace renowacyjne w swoich mieszkaniach, domach i ogrodach.

– Wysoki popyt na wyroby dekoracyjne w Polsce, a także szybka i odważna reakcja naszego pionu handlowego w obliczu pandemii sprawiły, że na najważniejszym dla nas rodzimym rynku Śnieżka zwiększyła udziały rynkowe i utrzymała pozycję lidera. Znaczącą rolę odegrała też rozpoznawalność naszych marek takich jak np. Magnat, Vidaron i Śnieżka, bo klienci wybierali te, do których mają największe zaufanie. W dalszym ciągu widoczny był też trend zakupu polskich produktów – komentuje Piotr Mikrut, prezes zarządu Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka.

W pierwszym półroczu 2020 roku największy (64,7%) udział w całkowitych przychodach Grupy stanowiła sprzedaż zrealizowana w Polsce, która wzrosła o 14,3% r/r, do 278,8 mln zł. Poza „efektem walki z pandemią”, lepszy wynik na tym rynku to rezultat z utrzymującego się trendu wybierania przez klientów wyrobów premium (w tym farby marki Magnat i produkty do drewna marki Vidaron) oraz wyższego popytu na produkty ze średniej półki cenowej.

Na Węgrzech, których udział w strukturze sprzedaży zwiększył się z 6,9% do 19,7%, przychody wypracowane przez Grupę wyniosły 85 mln zł i były o 273,2% zł wyższe w porównaniu z poprzednim rokiem. To m.in. rezultat konsolidacji wyników Poli-Farbe. Na Ukrainie, rynku numer trzy dla Grupy, przychody wyniosły 38,3 mln zł, tj. były o 6,6% wyższe, z kolei na Białorusi, rynku numer cztery – 13 mln zł, tj. były o 6,4% niższe niż rok wcześniej.

W efekcie w pierwszym półroczu br. Grupa Kapitałowa Śnieżka zanotowała zysk netto w wysokości 52,4 mln zł (+52,3% r/r).

Śnieżka kontynuowała też cykl inwestycyjny, w pierwszym półroczu przeznaczając na ten cel 62,8 mln zł. Największą część tej kwoty stanowiły wydatki związane z budową Centrum Logistycznego w Zawadzie k. Dębicy, które pozwoli skokowo zwiększyć efektywności procesów logistycznych. Pomimo pandemii, realizacja tej inwestycji przebiega terminowo i uruchomienie obiektu jest planowane na początku 2022 roku.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie