Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

25 lat obecności koncernu Henkel na polskim rynku

2016-01-08

Firma Henkel świętuje 25 lat obecności na polskim rynku. Działa w segmencie chemii gospodarczej, chemii budowlanej oraz kosmetyków. Jej roczne przychody na naszym rynku sięgają ponad 2 mld zł.

Niemiecki Henkel był jednym z pierwszych zagranicznych przedsiębiorstw chemicznych, które zainwestowały w naszym kraju po rozpoczęciu transformacji ustrojowej w 1989 r.

- Henkel odnalazł się w tej rzeczywistości, konsekwentnie wprowadzając na rynek nowe, niedostępne wcześniej markowe produkty, a tym samym podnosząc jakość życia Polaków. Dzięki międzynarodowemu know-how, innowacyjnemu podejściu do biznesu oraz pasji i zaangażowaniu naszych pracowników, wpisał się na stałe w krajobraz gospodarczy współczesnej Polski. Z takimi powszechnie rozpoznawalnymi i cenionymi markami, jak Persil, Taft, Ceresit i Loctite stał się wiodącym producentem na tutejszym rynku, towarzysząc milionom polskich konsumentów – mówi Janusz Gołębiowski, prezes Henkel Polska.

Swoją działalność w naszym kraju koncern rozpoczął od branży chemii budowlanej. W 1991 r. uruchomił w Stąporkowie fabrykę wyrobów sprzedawanych potem pod marka Ceresit. Niedługo potem, bo jeszcze w pierwszej połowie lat 90. firma rozpoczęła także sprzedaż klejów konsumenckich innych marek, czyli Pritt i Pattex.

Jednocześnie również w 1991 r. Henkel nabył fabrykę produkcji detergentów Polleny Racibórz i przeprowadził gruntowną modernizację tych zakładów. Miała ona na celu zwiększenie efektywności fabryki oraz zmniejszenie jej uciążliwości dla otoczenia. Jedną z pierwszych inwestycji Henkla w Raciborzu było zamknięcie węglowej kotłowni i zastąpienie jej nowoczesną gazową. Przez kolejne lata inwestycje prośrodowiskowe przeplatały się z tymi dotyczącymi zwiększania mocy produkcyjnych. Obecnie zakład produkcji proszków do prania w Raciborzu jest jednym z najbardziej liczących się w całym koncernie i stanowi przykład efektywnego wykorzystywania zasobów naturalnych.
 
Od 1991 r. firma działa również aktywnie na rynku kosmetyków, a dynamiczny rozwój w tym sektorze nastąpił w wyniku globalnego połączenia ze spółką Schwarzkopf. Polski oddział Schwarzkopf został włączony do struktur Henkel Polska w 1996 r. Wówczas to na rodzimym rynku pojawiła się Palette Intensive Color Creme, czyli międzynarodowa marka do koloryzacji włosów.

Od 1993 r. Henkel aktywnie działa na krajowym rynku technologii klejących dla przemysłu. To efekt tego, iż 23 lata temu rozpoczęła swoje funkcjonowanie spółka Henkel Metal Chemicals. Wyraźne wzmocnienie działań w tym sektorze nastąpiło w 1998 r., gdy częścią polskiego Henkla stała się firma Loctite Polska. Było to konsekwencją światowej akwizycji.

Aktualny potencjał Henkla w Polsce to przychody na poziomie ponad 2 mld zł oraz 950 pracowników. To także bycie czołowym podmiotem na rynku klejów budowlanych, konsumenckich i technologii klejących dla przemysłu, kosmetyków oraz środków piorących i czystości. W naszym kraju firma posiada sześć centrów produkcyjnych: zakłady w Raciborzu, Stąporkowie, Dzierżoniowie i Wrzącej oraz centra impregnacji próżniowej w Tychach i Bielsku Białej. Nad Wisłą ulokowane zostało także Międzynarodowe Centrum Innowacyjnych Technologii Budowlanych Ceresit, gdzie opracowywane i testowane są nowe receptury produktów, które trafiają później na rynki Europy i Bliskiego Wschodu.

- Henkel jest także jednym z liderów zrównoważonego rozwoju w Polsce. Wynika to z poczucia odpowiedzialności i równocześnie stanowi o przewadze konkurencyjnej naszej firmy. Polskie zakłady Henkla są przykładem na mądre korzystanie z zasobów naturalnych. Co roku obniżają zużycie wody, energii i ilości wytwarzanych odpadów, dając przykład w całym Henklowskim świecie. Firma nieustannie dąży do tego, żeby jej produkty były bardziej przyjazne dla środowiska i pozwalały konsumentom ograniczać ich środowiskowy ślad. Jako lider społecznej odpowiedzialności biznesu wspieramy lokalne społeczności w rozwiązywaniu problemów. Pomagają nam w tym pracownicy w ramach Programu Wolontariatu Pracowniczego MIT (Make an Impact on Tommorow), który działa w firmie od ponad 17 lat. Realizujemy także korporacyjne projekty społeczne, m.in. „W drodze do pracy” - projekt aktywizacji zawodowej kobiet oraz „Shaping Futures”, czyli inicjatywę skierowaną do wychowanków Stowarzyszenia Wioski Dziecięce SOS, której celem jest stworzenie młodym ludziom szans na lepszą zawodową przyszłość – tłumaczą przedstawiciele Henkel Polska.


przemysł kosmetycznydetergentychemia budowlanaHenkelchemia gospodarczarocznice

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie