Wiadomości - Przemysł kosmetyczny z kraju

Wybierając kosmetyki Polacy wolą marki globalne

11.10.2017

Zajmująca się badaniami rynku firma Nielsen przedstawiła wyniki analizy, z której wynika, iż konsumenci uwielbiają globalne marki w kategoriach kosmetycznych.

Nielsen poinformował, iż wśród produktów higieny osobistej i kosmetyków globalne marki są bezkonkurencyjne. Respondenci wybierają właśnie je, kupując maszynki do golenia, szampony i odżywki, kosmetyki oraz dezodoranty. Jest tak nie tylko w Polsce, ale każdy innym regionie. Podobne preferencje konsumentów dotyczą past do zębów, mydeł do rąk i ciała oraz balsamów w czterech z pięciu badanych regionów (wyjątkiem jest region Azji i Pacyfiku). W Europie największy odsetek respondentów uznał, że kraj pochodzenia nie ma znaczenia w przypadku takich kategorii, jak maszynki do golenia, pasta do zębów czy mydła i balsamy.

- Globalne marki są w stanie wykorzystywać swoją wiedzę i możliwości w zakresie badań oraz rozwoju. Dzięki temu zapewniają innowacyjne i wysokiej jakości produkty higieny osobistej na lokalnych rynkach. Ponadto, na niektórych rynkach liczba lokalnych marek w kategoriach nie-spożywczych jest ograniczona, tym samym konsumenci w naturalny sposób skłaniają się ku produktom marek globalnych, ponieważ są one powszechnie dostępne – wyjaśniają przedstawiciele Nielsena.

Odpowiedzi polskich respondentów wpisują się w statystyczną percepcję marek lokalnych i globalnych. Podobnie jak statystyczny Europejczyk kupując lokalne marki, chcemy wspierać lokalnych producentów, a tym samym gospodarkę naszego kraju. Natomiast wśród marek globalnych szukamy innowacyjności. Potwierdza to fakt, że kupując takie produkty, jak kosmetyki sięgamy po markę globalną.
 

Wyświetlono: 125

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej