Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Wiele powodów wzrostu rynku opakowań w tubach

2018-04-23

Światowy rynek opakowań w tubie wart jest obecnie 7,06 mld dolarów. Jednak już w 2023 r. ma to być ok. 9,79 mld dolarów. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) wyniesie zatem 5,46%. Prognoza ta obejmuje produkty w tubach z tworzyw sztucznych, papieru i aluminium, służące do wyciskania, skręcania i w sztyfcie (z wkładem), dla takich sektorów, jak higiena osobista, opieka medyczna, farmaceutyka oraz sektor spożywczy.

Rynek opakowań w tubie ma być największy w sektorze produktów do pielęgnacji ciała (higieny osobistej). Cechować ma się dynamicznym wzrostem w okresie prognozy, m.in. ze względu na rosnące znaczenie wyglądu wśród kobiet oraz mężczyzn. Ostatnie zmiany rynkowe w tym zakresie dotyczą głównie mężczyzn, którzy przykładają coraz większą wagę do właściwej pielęgnacji i wysokiej jakości kosmetyków, w praktycznych i wydajnych opakowaniach.

Producenci coraz chętniej sięgają po opakowania tubowe, ponieważ mogą być one szeroko stosowane. Dodatkowo spełniają szereg istotnych wymagań, m.in. dotyczących bezpieczeństwa, wydajności i wygody użytkowania, co jest ważne w przypadku specjalistycznych kosmetyków. Jest to również ekologiczna opcja pakowania. Umożliwia prowadzenie ciekawych akcji promocyjnych i budowania świadomości wśród konsumentów. Jednocześnie opakowania w tubie wydłużają okres trwałości, skutecznie chroniąc produkt przed wpływem czynników zewnętrznych. Do tego dochodzi też większa łatwość transportu z uwagi na bardziej poręczny kształt tych opakowań.

Ogólny trend wobec opakowań jest ukierunkowywany przez konsumentów. Zdecydowana większość użytkowników wskazuje na wygodę związaną ze stosowaniem produktów w tubach. Powodem może być fakt, że tego typu opakowania wyróżnia różnorodność głowic ułatwiających dozowanie kosmetyków. Pozwala to zmniejszyć ewentualne straty produktu. Ponadto, zarówno w przypadku marek kosmetycznych, jak i konsumentów, od opakowań wymaga się łatwego przenoszenia oraz dużej łatwości w obsłudze jedną ręką. Jest to bowiem bardziej higieniczne dla użytkownika.

Rynek opakowań mocno się zmienia zwłaszcza na Bliskim Wschodzie. Mocno rosną wydatki na ten cel  w Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Tamtejsi mieszkańcy wydają znaczne kwoty na kosmetyki i produkty pielęgnujące, kosmetyki kolorowe oraz produkty do pielęgnacji skóry. Co 10 konsument w tych krajach wydaje rocznie na produkty kosmetyczne kwotę odpowiadającą kosztom ponoszonym przy zakupie małego samochodu lub apartamentu z jedną sypialnią w Dubai Marina. Tylko w 2016 r. w ZEA konsumenci wydali ponad 2,1 mld dolarów na produkty do pielęgnacji.

Rynek jest też stale napędzany innowacjami produktowymi. W przypadku opakowań w tubie kluczem jest wygodna forma pakowania. Natomiast tuby z wkładem zapewniają dokładne dozowanie farmaceutyków. Mogą również stanowić próbkę do kosmetyków i przyborów toaletowych, dzięki czemu są korzystną formą pakowania w obu tych sektorach. W pakowaniu past do zębów prym wiodą natomiast tuby z laminacją, zyskując dodatkowy grunt pod inne zastosowania kosmetyczne i toaletowe.

Wśród liderów branży wyróżnić można takie firmy, jak Amcor, Bemis Company, Berry Plastics, Essel Propack, VisiPak, IntraPac International, Fischbach, CCL Industries, IntraPac International Corporation i Albéa.


przemysł opakowaniowy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie