Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Unilever osiąga cele zrównoważonego rozwoju

2015-08-13

Unilever podsumował cztery lata, w trakcie których realizowany był firmowy program „Życie w sposób zrównoważony”.

Spółka, będąca producentem wyrobów kosmetycznych i chemii gospodarczej, posiadająca w Polsce zakłady produkcyjne, pochwaliła się podjętymi przez siebie działaniami.

Za swoje najważniejsze dokonania na polskim rynku uznała fakt, iż jej marki rozwijane zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, takie jak Dove i Flora, odnotowują dwukrotnie wyższe wzrosty niż kilka lat wcześniej. W spółce nastąpiło zwiększenie efektywności ekologicznej we wszystkich czterech zakładach produkcyjnych na terenie kraju, co pozwoliło na redukcję emisji CO2 na tonę produkcji o 14% w porównaniu z 2013 r. i o 72% z 2008 r.

Doprowadzono także do podniesienia efektywności operacyjnej w codziennej pracy przedstawicieli handlowych. Pozwoliło to m.in. zmniejszyć dystans przemierzany przez agentów handlowych na polskich drogach średnio o 12%, przy jednoczesnym zwiększeniu liczby odwiedzonych klientów o blisko 60%.

Jednocześnie jeśli chodzi o globalną aktywność Unilevera, to dzięki zastosowaniu eko-efektywności w zakładach produkcyjnych koncern zaoszczędził od 2008 r. blisko 400 mln euro. Ponad 55% surowców rolniczych wykorzystywanych przez Unilever w ubiegłym roku zostało pozyskanych w sposób zrównoważony (cel na 2020 r. to 100%).

2014 r. przyniósł sukcesy również na polu ograniczenia śladu środowiskowego – osiągnięto bowiem cel w ramach inicjatywy „Zero waste to landfill”, dzięki której ponad 240 fabryk Unilever w 67 krajach świata umieszcza na składowiskach wyłącznie niebezpieczne odpady, które nie mogą zostać ponownie wykorzystane.

- Ostatnie lata pokazują, że wprowadzenie idei zrównoważonego rozwoju, jako integralnej części naszego biznesu, było najlepszą decyzją jaką mogliśmy podjąć. Będziemy konsekwentnie realizować i dostosowywać ten model do nowych okoliczności, ponieważ zrównoważony rozwój napędza nasze innowacje i stymuluje wzrosty. Niezmiernie cieszy nas też fakt, że te starania doceniają konsumenci, coraz częściej wybierając marki, w które wpisany jest zrównoważony rozwój i cel społeczny, takie jak Dove czy Flora. Wzrosty marek odpowiedzialnych społecznie, stanowiące połowę globalnego rozwoju spółki w 2014 r., tylko utwierdzają nas w słuszności tych działań – podsumowuje Harm Goossens, prezes firmy Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej.


zrównoważony rozwójUnilever

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie