Artykuły - Przemysł detergentowy

Środki do toalet i łazienek – duży i zróżnicowany segment

10.08.2017
Autor: Krzysztof Mrówczyński
Środki do toalet i łazienek – duży i zróżnicowany segment

Choć kategoria środków do łazienek i toalet kojarzy się na pozór z dość mało wyrafinowanymi produktami, w rzeczywistości zaskakuje swą różnorodnością, przede wszystkim zaś dużą skalą sprzedaży.

To jeden z dojrzalszych segmentów krajowego rynku chemii gospodarczej, o raczej umiarkowanych perspektywach rozwojowych. Z drugiej strony, choć większość konsumentów jest tu w swych wyborach dość konserwatywna i bazuje na sprawdzonych produktach, to w ofercie czołowych producentów nie brakuje licznych innowacji, które stymulują dodatkową sprzedaż.

Struktura i specyfika segmentu Środki czystości stosowane w łazienkach i toaletach to ważna, a zarazem zróżnicowana kategoria wyrobów chemii gospodarczej. Wśród nich wyróżnić można z jednej strony środki służące specyficznie do utrzymania czystości i higieny toalet (ang. toilet care), z drugiej zaś preparaty do czyszczenia łazienek, wchodzące w skład szerszej kategorii produktowej – środków do czyszczenia powierzchni lub inaczej tzw. domowych środków czystości (ang. surface care).

Do pierwszego podsegmentu zaliczają się przede wszystkim środki do czyszczenia WC oraz różnego rodzaju zawieszki do toalet. Środki do czyszczenia WC oferowane są najczęściej w formie płynów lub żeli. Ich immanentnymi cechami są nie tylko dobre właściwości czyszczące, ale też bakteriobójcze i dezynfekujące. Z kolei głównymi zadaniami zawieszek są efektywne czyszczenie, zapobieganie powstawaniu kamienia oraz zapewnienie świeżego zapachu. Są one przy tym wygodne i dość tanie w zastosowaniu. Ich oferta jest coraz bardziej zróżnicowana, a elementem różnicującym jest rodzaj i warianty zapachowe wymiennego wkładu. Najpopularniejsze są w dalszym ciągu kostki zapachowe, choć coraz częściej sprzedawane są one w formule żelowej. W omawianym podsegmencie nie brakuje również innych innowacji, takich jak np. krążki koloryzujące do toalet, zabarwiające wodę na określony kolor i chroniące WC przed osadzaniem się kamienia. Pomimo swojego specjalistycznego charakteru, środki czyszcząc są do tego stopnia nieodzowne i rozpowszechnione na rynku, że stanowią obowiązkowy element oferty zarówno zdecydowanej większości sklepów prowadzących sprzedaż chemii gospodarczej, jak i jej producentów. Należą one przy tym do najczęściej nabywanych w ciągu roku środków czystości, a popyt na nie cechuje niska sezonowość.

Wyświetlono: 248

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej