Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Sprzedaż wolumenowa produktów FMCG w Europie cały czas rośnie

2015-12-17

Jak wynika z ostatnich danych AC Nielsen – globalnej firmy pomagającej klientom zarządzać informacją – wolumen produktów szybkozbywalnych (FMCG), takich jak m.in. środki czystości i kosmetyki sprzedanych w Europie wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku już szósty kwartał z rzędu.

W trzecim kwartale 2015 roku sprzedaż wolumenowa produktów FMCG w Europie wzrosła o 1,3%. Wzrostowi temu towarzyszył przyrost cen o 1,7%. Oba te czynniki przełożyły się więc na wzrost kwot zapłaconych przez konsumentów przy kasach o 3,0% porównując z analogicznym okresem rok temu.

Spośród wszystkich państw regionu europejskiego badanych przez Nielsena, Turcja doświadczyła najwyższego nominalnego wzrostu sprzedaży rok do roku (+12,4%). Kolejne kraje notujące najwyższe wzrosty to Austria (+5,9%) oraz Węgry (+5,8%).

Tylko w trzech państwach europejskich nastąpił spadek nominalnej wartości sprzedaży – w Szwajcarii (-1,5%), Finlandii (-0,9%) oraz Wielkiej Brytanii (-0,3%).

Spośród wybranych państw regionu Europy Środkowo-Wschodniej, najwyższy nominalny wzrost wartościowy zanotowały wspomniane już Węgry (+5,8%), natomiast Polska uplasowała się pod tym względem na drugim miejscu (+4,4%). Wzrosty cen nie przewyższały w tych krajach średniej europejskiej, natomiast sprzedaż wolumenowa we wszystkich nich, z wyjątkiem Niemiec, osiągnęła wyższe poziomy wzrostu niż średnia europejska.

W efekcie wzrostu wartościowego sprzedaży produktów FMCG w Polsce w Q3’15 o 4,4% w stosunku do Q3’14, Polska uplasowała się na czwartym miejscu wśród 21 państw europejskich.

Największy wpływ na tę zmianę miało zwiększenie sprzedaży wolumenowej – najwyższe na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Wzrost wolumenu o 5,0% pozwolił Polsce wyprzedzić dotychczasowego lidera – Turcję, która utrzymywała najwyższy wzrost sprzedanego wolumenu od ponad roku.

Dodatkowo Polska, jako jedyne państwo w regionie i jedno z czterech spośród 21 państw europejskich, odnotowała ujemną dynamikę wartości płaconych przez konsumentów na poziomie -0,5%. Wpływ na ten czynnik może mieć deflacja, a także zmiany w decyzjach zakupowych konsumentów i wybieranie tańszych produktów.


przemysł kosmetycznyprzemysł detergentowyFMCG

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie