Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Segment Agro nie wpływa na znaczenie Grupy Synthos

2017-01-03

Segment Agro, choć konsekwentnie rozwijany przez Grupę Synthos, wciąż nie odgrywa wielkiej roli w działalności jednego z liderów polskiego przemysłu chemicznego.

Grupa Synthos to w tej chwili cztery segmenty biznesowe: Kauczuków Syntetycznych; Tworzyw Styrenowych; Dyspersji, Klejów i Lateksów oraz właśnie Agro. Ten ostatni obejmuje produkcję i sprzedaż środków ochrony roślin i biocydów. ŚOR stanowią 90% przychodów Synthos Agro, a w ofercie segmentu jest 16 produktów, z czego najszerszą grupę stanowią środki grzybobójcze do roślin sadowniczych. W tej grupie produktów Synthos Agro posiada 16% udział w rynku. Główną konkurencją firmy z Oświęcimia w branży środków ochrony roślin są międzynarodowe koncerny, m.in. BASF, Bayer, DuPont, Syngenta, Adama, Arysta. Segment Agro jest najmłodszą jednostką w strukturach firmy, bo oficjalnie wyodrębnioną dopiero w maju 2015 r.

Przypomnijmy, że w 2014 r. Synthos nabył 100% udziałów Zakładu Doświadczalnego „Organika”, specjalizującego się w obszarze środków ochrony roślin. Jak informowały wówczas władze spółki z Oświęcimia, celem wynikającym z wejścia w nowy obszar biznesowy jest zdobycie jak największego udziału w światowym rynku środków ochrony roślin i to w możliwe krótkim czasie. Powyższy zamiar Synthos zamierza realizować poprzez akwizycje, rejestracje i sprzedaż ŚOR w Polsce i zagranicą, budowę własnego centrum R&D dla ŚOR, prowadzenie badań i opracowywanie nowych receptur środków ochrony roślin, budowę instalacji syntezy substancji aktywnych, budowę instalacji formulacyjnych i konfekcyjnych ŚOR oraz budowę struktur dystrybucyjnych w wybranych krajach.

I chociaż prace zostały już podjęte (m.in. spółka uzyskała rejestrację dla kilku produktów, co pozwala jej wejść w nowy obszar rynku, mianowicie herbicydów zbożowych), to jednak wciąż Segment Agro odgrywa marginalne znaczenie, jeśli chodzi o funkcjonowanie Grupy Synthpos.

Oto bowiem w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 r. (pełne dane za 2016 r. pojawią się dopiero za kilka tygodni) wygenerował on sprzedaż na poziomie 67 mln zł. To jedynie 2,01% wszystkich przychodów osiągniętych w tym czasie przez Grupę Synthos. Koszty wynikające z prowadzonej działalności Segmentu wyniosły natomiast 66 mln zł (2,1% łącznych kosztów), zatem ostateczny zysk to tylko 1 mln zł. A ten milion złotych to ledwie 0,3% udziału w całkowitych zyskach Grupy Synthos w okresie styczeń – wrzesień 2016 r. Nakłady inwestycyjne na rozwój biznesu związanego ze środkami ochrony roślin i biocydami wyniosły w przywoływanym czasie 3 mln zł i było to 2,2% wszystkich nakładów poniesionych przez Synthos.

Jeśli chodzi natomiast o cały 2015 r., to przychody Segmentu Agro wyniosły 76 mln zł (1,8% wszystkich przychodów Grupy Synthos), zaś zysk sięgnął 7 mln zł (1,5% udziałów w łącznym zysku spółki).


Synthosśrodki ochrony roślin

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie