Artykuły - Przemysł detergentowy

Przegląd trendów na rynku chemii gospodarczej

23.11.2017
Autor: Nikos Santiris, Vioryl SA
Przegląd trendów na rynku chemii gospodarczej

Od ponad stulecia branża środków czystości nie ustaje w wysiłkach, by oferować produkty, dzięki którym żyje się czyściej i zdrowiej.

Poglądy konsumentów i styl życia podlegają ciągłym zmianom, a wpływ na nie mają różne okoliczności społeczne i gospodarcze, często niekorzystne, co ma przełożenie na rozwój branży detergentów. W niniejszym artykule dokonano przeglądu obecnych globalnych trendów rynkowych.

Globalny rynek
Porównanie złożonej stopy wzrostu rocznego w oparciu o sprzedaż w ujęciu wartościowym oraz wydatków na mieszkańca w różnych krajach, prognozowanych do roku 2020 dla różnych kategorii produktów wykazało, że najszybciej rosnącymi rynkami środków do pielęgnacji tkanin na świecie będą Brazylia, RPA, Indie oraz Indonezja. Jeśli chodzi o kategorię środków do naczyń, będzie to Polska, Turcja, Indie oraz Indonezja. Pod względem pielęgnacji twardych powierzchni najbardziej obiecujące rynki to Rosja, Turcja, RPA, Indie oraz Indonezja.

Nowoczesny styl życia w krajach rozwiniętych oznacza mniej czasu na sprzątanie – spory wkład w tę sytuację miał postęp techniczny oraz innowacje. Na rynkach rozwijających się, które stanowią obecnie kluczowy czynnik wzrostu w branży środków czystości, sprzedaż można rozwijać częściowo przez wolumen i „premiumizację”, gdyż rosnący dobrobyt pozwala konsumentom na zakup większego asortymentu środków czyszczących.

• Opracowywanie nowych produktów:

Opracowywanie nowych produktów w kategorii środków do pielęgnacji tkanin zmierza bardziej w stronę formulacji płynnych niż proszków. Jednocześnie sytuacja łatwych w użyciu kapsułek i tabletek nie zmienia się, przede wszystkim ze względu na ich wysoką cenę. W kategorii środków do naczyń można spodziewać się większej liczby produktów do zmywania ręcznego, podczas gdy sprzedaż detergentów przeznaczonych dla zmywarek pozostanie na stałym poziomie. W kategorii twardych powierzchni widać preferencję do zakupu uniwersalnych środków czyszczących, przy spadku sprzedaży podstawowych produktów do pielęgnacji podłóg.

Wyświetlono: 578

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

z kraju

ze świata

Grudzień 2017
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
więcej