Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Prezes Krakchemii: przed firmą dużo do zrobienia

2018-04-05

Prezes spółki Krakchemia, działającej na polskim rynku dystrybucji tworzyw sztucznych przyznaje, iż przed firmą mnóstwo pracy, aby wrócić do pozycji zajmowanej jeszcze niedawno.

Krakchemia w 2017 r. rozstała się z Basell Orlen Polyolefins, którego była przez lata Autoryzowanym Dystrybutorem. Przełożyło się to na jej spadek przychodów ze sprzedaży aż o 37,9% w minionym roku oraz stratę finansową za cały rok w kwocie 8,3 mln zł netto.

- W 2017 r. spółka po raz pierwszy w historii od dnia pierwszego notowania na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych odnotowała stratę na działalności operacyjnej. Złożyło się na to wiele czynników praktycznie niezależnych od spółki. W istotnej mierze głównym czynnikiem była ocena spółki jako części grupy kapitałowej Almy Market (obecnie w upadłości). Spowodowało to obniżenie zaangażowania banków finansujących działalność operacyjną spółki i w rezultacie doprowadziło do znacznego ograniczenia zewnętrznego finansowania obrotu towarowego. Jednocześnie spółka utraciła wysokie wskaźniki ratingowe w instytucjach ubezpieczeniowych, co znacznie ograniczyło zdolności zakupowe u dostawców. Pogorszenie ratingu miało również wpływ na współpracę z Basell Orlen Polyolefins Sprzedaż (BOPS), co efekcie doprowadziło do wygaśnięcia umowy z BOPS. Powyższe czynniki skutkowały znacznym spadkiem sprzedaży granulatów tworzyw sztucznych (głównie przez zakończenie współpracy z BOPS), co w sposób istotny obniżyło przychody spółki z tytułu sprzedaży – komentuje Andrzej Zdebski, prezes Krakchemii.

Jak dodaje, zarząd Krakchemii podjął działania mające na celu odbudowę i restrukturyzację finansowania działalności operacyjnej. Działania te przyniosły efekty w postaci pozyskania nowych linii kredytowych, pozwalających na zdobycie właściwego poziomu kredytowania działalności operacyjnej oraz uzyskiwanie gwarancji bankowych dla dostawców. Ponadto zostały uruchomione produkty faktoringowe podnoszące efektywność obrotu towarowego.

- Od początku 2017 r. spółka prowadzi intensywne działania, mające na celu dopasowanie przychodów do poziomu odpowiadającego możliwościom finansowania obrotu towarowego; poprawę zarządzania; restrukturyzację i obniżenie kosztów prowadzanej działalności; weryfikację ofert produktowych w szczególności w branży granulatów tworzyw sztucznych oraz poszerzenie asortymentu i rozwój sprzedaży w branży folii i chemikaliów. Cele te będą realizowane w aspekcie umocnienia i utrzymania istotnej pozycji na krajowym rynku produktów petrochemicznych w branży tworzyw sztucznych, folii opakowaniowych i chemikaliów – dodaje Andrzej Zdebski.

Przekonuje on również, że celem będzie utrzymanie zrównoważonego wzrostu przychodów na docelowym poziomie 2-6% w stosunku do 2017 r., stanowiącego bazowy poziom odniesienia wraz dążeniem do wzrostu rentowności i przywróceniem jej odpowiedniego poziomu.

Działania te zostaną skoncentrowane głownie na rozwoju sprzedaży, w szczególności towarów najbardziej rentownych w obszarze granulatów tworzyw sztucznych, folii opakowaniowych oraz chemikaliów; a także na zoptymalizowaniu oferty branżowej granulatów tworzyw sztucznych do grupy granulatów poliolefinowych. Nastąpić ma także skupienie się na pozyskaniu odbiorców krajowych, głównie z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, dla których spółka będzie kluczowym dostawcą.

- Skupimy się także na elastycznym reagowaniu na zachodzące zmiany na rynku w obszarze granulatów tworzyw sztucznych, m.in. poprzez przekształcenie spółki na spółkę działającą w modelu dystrybucyjno-handlowym, w wyniku zmian rynku polegających na podzieleniu rynku na pośredników handlowych oraz podmioty dystrybucyjne. Skupimy się ponadto na poszerzeniu oferty towarowej, m.in. poprzez wejście w segment produktów uwzględniających ochronę środowiska, w szczególności w obszarze folii opakowaniowych oraz na wprowadzeniu nowoczesnych kanałów sprzedaży i dystrybucji poprzez platformy B2B i B2C, zapewniające wzrost efektywności sprzedaży – dopowiada prezes Krakchemii.


dystrybucjaKrakchemia

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie