2018-07-02
Agnieszka Żyro, prezes zarządu spółki ANWIL podkreśla przywiązanie włocławskiego przedsiębiorstwa do idei społecznej odpowiedzialności biznesu.
- Biznes odpowiedzialny to taki, który bierze pod uwagę swój długofalowy wpływ na społeczeństwo i środowisko niezależnie od uregulowań prawnych, jakie na nim w tym zakresie spoczywają. Odpowiedzialność społeczna powinna być częścią kultury organizacyjnej danego przedsiębiorstwa. W przypadku ANWIL-u szeroka skala naszej działalności determinuje szeroki zakres odpowiedzialności, jaki spoczywa na naszych barkach. Właśnie dlatego nadrzędnym celem zarządu jest utrzymanie równowagi między efektywnością ekonomiczną naszej spółki a interesem społecznym. Stąd też zobowiązania, jakie na siebie nałożyliśmy, zarówno wobec otoczenia społecznego, jak i środowiskowego, daleko wykraczają poza generowane wyniki finansowe – stwierdziła Agnieszka Żyro.
Przypomniała, że ANWIL podejmował działania z zakresu CSR, dzięki którym pozytywnie wpływał na otoczenie, w którym funkcjonuje, jeszcze zanim do Polski zawitał termin „społeczna odpowiedzialność biznesu”. Wskazała, że około 25% pracowników spółki systematycznie angażuje się w działania wolontariackie, które firma chętnie dofinansowuje. Jednocześnie prezes ANWIL-u poddała w wątpliwość możliwość odgórnego narzucania przedsiębiorstwom – niezależnie od ich wielkości – aktywności na tym polu, ponieważ „muszą one płynąć z potrzeby serca, żeby były wiarygodne, a ich pozytywne oddziaływanie na środowisko społeczne i naturalne rzeczywiste”.
W ocenie Agnieszki Żyro, istnieje konieczność wsłuchiwania się w głos społeczności lokalnej, której dana firma jest częścią, ponieważ tylko w ten sposób możliwe jest poznanie jej potrzeb. Prezes odwołała się do historii powstania fundacji korporacyjnej spółki: – Zanim podjęliśmy decyzję o utworzeniu fundacji postanowiliśmy zadać włocławianom pytanie, jakiego wsparcia oczekiwaliby od naszej spółki. Wyniki badań przeprowadzonych przez CBOS stały się podstawą do sformułowania celów statutowych utworzonej w 2014 roku Fundacji ANWIL dla Włocławka – powiedziała prezes.
Podkreśliła również, że kluczowa jest transparentność podejmowanych przez biznes działań i dotyczy to także inicjatyw spod znaku CSR, dlatego beneficjenci różnorodnego rodzaju wsparcia ze strony przedsiębiorców muszą zdawać sobie sprawę z ciążącej na nich odpowiedzialności za wydatkowanie otrzymanych środków i nie mogą sobie tego zagadnienia lekceważyć.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2024
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Wpis zaawansowany w Katalogu Firm
861.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...
XII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej dla ponad 190 osób
6 czerwca 2023 r. w Warszawie odbyła się 12 edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii...
Bogactwo nowości na in-cosmetics Global w Barcelonie
W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw...