Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Prezes ANWIL-U: społeczna odpowiedzialność biznesu to nasze DNA

2018-07-02

Agnieszka Żyro, prezes zarządu spółki ANWIL podkreśla przywiązanie włocławskiego przedsiębiorstwa do idei społecznej odpowiedzialności biznesu. 

- Biznes odpowiedzialny to taki, który bierze pod uwagę swój długofalowy wpływ na społeczeństwo i środowisko niezależnie od uregulowań prawnych, jakie na nim w tym zakresie spoczywają. Odpowiedzialność społeczna powinna być częścią kultury organizacyjnej danego przedsiębiorstwa. W przypadku ANWIL-u szeroka skala naszej działalności determinuje szeroki zakres odpowiedzialności, jaki spoczywa na naszych barkach. Właśnie dlatego nadrzędnym celem zarządu jest utrzymanie równowagi między efektywnością ekonomiczną naszej spółki a interesem społecznym. Stąd też zobowiązania, jakie na siebie nałożyliśmy, zarówno wobec otoczenia społecznego, jak i środowiskowego, daleko wykraczają poza generowane wyniki finansowe – stwierdziła Agnieszka Żyro.

Przypomniała, że ANWIL podejmował działania z zakresu CSR, dzięki którym pozytywnie wpływał na otoczenie, w którym funkcjonuje, jeszcze zanim do Polski zawitał termin „społeczna odpowiedzialność biznesu”. Wskazała, że około 25% pracowników spółki systematycznie angażuje się w działania wolontariackie, które firma chętnie dofinansowuje. Jednocześnie prezes ANWIL-u poddała w wątpliwość możliwość odgórnego narzucania przedsiębiorstwom – niezależnie od ich wielkości – aktywności na tym polu, ponieważ „muszą one płynąć z potrzeby serca, żeby były wiarygodne, a ich pozytywne oddziaływanie na środowisko społeczne i naturalne rzeczywiste”.

W ocenie Agnieszki Żyro, istnieje konieczność wsłuchiwania się w głos społeczności lokalnej, której dana firma jest częścią, ponieważ tylko w ten sposób możliwe jest poznanie jej potrzeb. Prezes odwołała się do historii powstania fundacji korporacyjnej spółki: – Zanim podjęliśmy decyzję o utworzeniu fundacji postanowiliśmy zadać włocławianom pytanie, jakiego wsparcia oczekiwaliby od naszej spółki. Wyniki badań przeprowadzonych przez CBOS stały się podstawą do sformułowania celów statutowych utworzonej w 2014 roku Fundacji ANWIL dla Włocławka – powiedziała prezes.

Podkreśliła również, że kluczowa jest transparentność podejmowanych przez biznes działań i dotyczy to także inicjatyw spod znaku CSR, dlatego beneficjenci różnorodnego rodzaju wsparcia ze strony przedsiębiorców muszą zdawać sobie sprawę z ciążącej na nich odpowiedzialności za wydatkowanie otrzymanych środków i nie mogą sobie tego zagadnienia lekceważyć.
 


AnwilCSR

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie