Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Powstaje największa na świecie jednostka produkcyjna AdBlue

2018-02-22

Koncern Yara otwiera największą na świecie jednostkę produkcyjną AdBlue. Norweskie przedsiębiorstwo już teraz jest globalnym liderem w dziedzinie produkcji AdBlue, ale kompleks w Niemczech dodatkowo jeszcze umocni jego pozycję.

Obiekt do produkcji AdBlue o mocach wytwórczych na poziomie 1,1 mln ton ulokowany został w Niemczech w miejscowości Brunsbüttel. Koszt inwestycji sięgnął 28 mln euro. W tej chwili Yara dysponuje już pięcioma wytwórniami AdBlue. Do tej pory największa wytwórnia mieściła się w Holandii w Sluiskil i dysponuje mocami rzędu 400 tys. ton rocznie.

AdBlue służy do ograniczania emisji tlenków azotu (NOx) w pojazdach wyposażonych w system selektywnej redukcji katalitycznej. AdBlue konwertuje szkodliwe NOx ze spalin silnika wysokoprężnego na nieszkodliwy azot i parę wodną, co w znacznym stopniu ogranicza emisję tlenków azotu, które stanowią główne źródło zanieczyszczenia atmosferycznego i powodują powstawanie smogu w miastach.

Od 2005 r. przepisy dotyczące pojazdów z silnikami wysokoprężnymi w Europie określiły drastyczne limity emisji NOx. Producenci pojazdów, a przede wszystkim producenci dużych pojazdów ciężarowych musieli przeanalizować jeszcze raz układy wydechowe swoich pojazdów. Coraz więcej pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, ciągników oraz innych pojazdów nieprzeznaczonych do ruchu drogowego jest wyposażonych w system SCR w układzie wydechowym.

Samo AdBlue jest bardzo łatwe w użyciu i jest to nieszkodliwa substancja. Nie jest to paliwo ani dodatek do paliwa, ale roztwór mocznikowy o wysokiej czystości, który jest wlewany do specjalnego zbiornika AdBlue zamontowanego w pojeździe.

AdBlue jest wytwarzane z roztworu mocznikowego o wysokiej czystości. Mocznik powstaje w wyniku syntezy amoniaku i dwutlenku węgla. Mocznik techniczny występuje w takich produktach, jak szampony, kosmetyki i kleje. Mocznik stosowany w AdBlue jest jednak produktem innej jakości niż mocznik używany w nawozach sztucznych.

AdBlue produkowane przez Yara jest wytwarzane bezpośrednio w ramach procesu wytwarzania mocznika. Następnie ten roztwór mocznika jest rozcieńczany przy użyciu specjalnie przygotowanej demineralizowanej wody. Aby uniknąć jakiegokolwiek zanieczyszczenia, w przypadku AdBlue stosowana jest wyłącznie woda o określonych parametrach i wysokiej czystości.


AdBlueYaramocznik

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie