2017-11-16
Spółka Polwax chce aktywnie uczestniczyć w życiu społeczności, w której funkcjonuje, m.in. poprzez wsparcie różnych inicjatyw skierowanych do tejże społeczności.
- Działania w zakresie społecznej odpowiedzialności firmy powinny być podejmowane zgodnie z przyjętą strategią marketingową. Powinny polegać na konsekwentnym budowaniu świadomości i jednolitego wizerunku firmy w oparciu o jej misję i wizję. Prowadzone w tym zakresie systemowe działania ze strony Polwax opierają się na trzech głównych filarach: kampaniach sponsoringowych, wewnętrznej polityce szkoleniowej i współpracy z placówkami oświatowymi. Oczywiście zawsze i w każdym przypadku – również w odniesieniu do kontynuacji programów wieloletnich – bardzo wnikliwie i systematycznie analizujemy prowadzone działania. Funkcjonujemy w określonym otoczeniu i korzystamy z jego zasobów. Stąd jest czymś naturalnym, że chcemy wspierać lokalną społeczność. W naszym przypadku dodatkowo kierujemy się założeniem, aby zawsze wybierać te spośród proponowanych działań, „które nie stawiają nas po którejś ze stron”. Wybieramy więc przede wszystkim działania edukacyjne – tłumaczy w rozmowie z „Chemiai Biznes” Jarosław Słowik kierownik działu marketingu w spółce Polwax
Przekonuje on, iż ciekawą inicjatywą jest projekt edukacyjny „Nauka z Polwax-em”. Tematem przewodnim są żywioły: ogień, ziemia, powietrze i woda. Dzięki finansowemu wsparciu przez Polwax możliwe jest rozwijanie naukowych pasji i zainteresowań 50 uczniów z Gimnazjum nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach, którzy odbyli już wycieczki naukowe do Muzeum Ognia w Żorach i Muzeum Gleb na Akademii Rolniczej w Krakowie. Sponsoring obejmuje m.in. wspieranie lokalnych inicjatyw społecznych i edukacyjnych na terenach funkcjonowania obu lokalizacji spółki, czyli w Jaśle (województwo podkarpackie) i w Czechowicach- Dziedzicach (województwo śląskie).
Ważne zagadnienie w obszarze CSR w Polwax stanowią również systematycznie realizowane szkolenia pracowników. Spółka tworzy coroczne plany szkoleń, w obszarze których uwzględnia szkolenia obligatoryjne i fakultatywne, dofinansowania do kursów i studiów podyplomowych, udział w konferencjach, sympozjach i zjazdach. To skuteczne narzędzia motywowania do ciągłego doskonalenia, wspierania rozwoju zawodowego oraz wnoszenia innowacji w rozwój całej organizacji.
- Na pytanie o to, czy istnieją malkontenci mówiący, że tego rodzaju działalność prospołeczna firm ma na celu jedynie budowę dobrego PR-u tychże firmy i jest prowadzona głównie po to, aby beneficjentem było samo przedsiębiorstwo odpowiedzieć jest łatwo. Być może są firmy, które naprawdę tak chcą robić. Nie mogę tego wykluczyć. Ale w naszym przypadku – zwłaszcza, gdy mowa o działaniach podejmowanych wobec pracowników i ich rodzin – realizujemy bardzo wiele społecznych programów, o których nie mówimy i nie afiszujemy się z nimi. Zainteresowani jednak wiedzą. Każda firma i każdy odpowiadający za realizację programu CSR musi podjąć decyzję, czy chce być bardziej głośny i widoczny, czy też skuteczny i „medialnie milczący”. Można odnieść wrażenie, że rację mają ci, którzy podkreślają, że pomysłodawcy wprowadzenia obowiązku raportowania CSR – pewnie zupełnie nieświadomie – przyczyniają się do „pompowania” widowiskowych akcji, które wspaniale wyglądają w raportach, ale niewiele więcej z tego wynika. W takich działaniach nie chcemy brać udziału. Ale jeżeli tylko pojawia się cenna inicjatywa, pomysł lub zamiar, który może się okazać ważny dla przyszłości firmy, pracowników i naszej działalności, wówczas staramy się w nim uczestniczyć. Zatem zanim ktoś zdecyduje się na stawianie zarzutów wobec takich, czy innych działań CSR, powinien dokładnie sprawdzić nie tylko ich efekt, ale i motywację, która za tym stała – podkreśla Jarosław Słowik, kierownik działu marketingu w spółce Polwax.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2024
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Wpis zaawansowany w Katalogu Firm
861.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...
XII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej dla ponad 190 osób
6 czerwca 2023 r. w Warszawie odbyła się 12 edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii...
Bogactwo nowości na in-cosmetics Global w Barcelonie
W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw...