Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Polwax i społeczna odpowiedzialność biznesu

2017-11-16

Spółka Polwax chce aktywnie uczestniczyć w życiu społeczności, w której funkcjonuje, m.in. poprzez wsparcie różnych inicjatyw skierowanych do tejże społeczności.

- Działania w zakresie społecznej odpowiedzialności firmy powinny być podejmowane zgodnie z przyjętą strategią marketingową. Powinny polegać na konsekwentnym budowaniu świadomości i jednolitego wizerunku firmy w oparciu o jej misję i wizję. Prowadzone w tym zakresie systemowe działania ze strony Polwax opierają się na trzech głównych filarach: kampaniach sponsoringowych, wewnętrznej polityce szkoleniowej i współpracy z placówkami oświatowymi. Oczywiście zawsze i w każdym przypadku – również w odniesieniu do kontynuacji programów wieloletnich – bardzo wnikliwie i systematycznie analizujemy prowadzone działania. Funkcjonujemy w określonym otoczeniu i korzystamy z jego zasobów. Stąd jest czymś naturalnym, że chcemy wspierać lokalną społeczność. W naszym przypadku dodatkowo kierujemy się założeniem, aby zawsze wybierać te spośród proponowanych działań, „które nie stawiają nas po którejś ze stron”. Wybieramy więc przede wszystkim działania edukacyjne – tłumaczy w rozmowie z „Chemiai Biznes” Jarosław Słowik kierownik działu marketingu w spółce Polwax

Przekonuje on, iż ciekawą inicjatywą jest projekt edukacyjny „Nauka z Polwax-em”. Tematem przewodnim są żywioły: ogień, ziemia, powietrze i woda. Dzięki finansowemu wsparciu przez Polwax możliwe jest rozwijanie naukowych pasji i zainteresowań 50 uczniów z Gimnazjum nr 1 w Czechowicach-Dziedzicach, którzy odbyli już wycieczki naukowe do Muzeum Ognia w Żorach i Muzeum Gleb na Akademii Rolniczej w Krakowie. Sponsoring obejmuje m.in. wspieranie lokalnych inicjatyw społecznych i edukacyjnych na terenach funkcjonowania obu lokalizacji spółki, czyli w Jaśle (województwo podkarpackie) i w Czechowicach- Dziedzicach (województwo śląskie).

Ważne zagadnienie w obszarze CSR w Polwax stanowią również systematycznie realizowane szkolenia pracowników. Spółka tworzy coroczne plany szkoleń, w obszarze których uwzględnia szkolenia obligatoryjne i fakultatywne, dofinansowania do kursów i studiów podyplomowych, udział w konferencjach, sympozjach i zjazdach. To skuteczne narzędzia motywowania do ciągłego doskonalenia, wspierania rozwoju zawodowego oraz wnoszenia innowacji w rozwój całej organizacji.

- Na pytanie o to, czy istnieją malkontenci mówiący, że tego rodzaju działalność prospołeczna firm ma na celu jedynie budowę dobrego PR-u tychże firmy i jest prowadzona głównie po to, aby beneficjentem było samo przedsiębiorstwo odpowiedzieć jest łatwo. Być może są firmy, które naprawdę tak chcą robić. Nie mogę tego wykluczyć. Ale w naszym przypadku – zwłaszcza, gdy mowa o działaniach podejmowanych wobec pracowników i ich rodzin – realizujemy bardzo wiele społecznych programów, o których nie mówimy i nie afiszujemy się z nimi. Zainteresowani jednak wiedzą. Każda firma i każdy odpowiadający za realizację programu CSR musi podjąć decyzję, czy chce być bardziej głośny i widoczny, czy też skuteczny i „medialnie milczący”. Można odnieść wrażenie, że rację mają ci, którzy podkreślają, że pomysłodawcy wprowadzenia obowiązku raportowania CSR – pewnie zupełnie nieświadomie – przyczyniają się do „pompowania” widowiskowych akcji, które wspaniale wyglądają w raportach, ale niewiele więcej z tego wynika. W takich działaniach nie chcemy brać udziału. Ale jeżeli tylko pojawia się cenna inicjatywa, pomysł lub zamiar, który może się okazać ważny dla przyszłości firmy, pracowników i naszej działalności, wówczas staramy się w nim uczestniczyć. Zatem zanim ktoś zdecyduje się na stawianie zarzutów wobec takich, czy innych działań CSR, powinien dokładnie sprawdzić nie tylko ich efekt, ale i motywację, która za tym stała – podkreśla Jarosław Słowik, kierownik działu marketingu w spółce Polwax.


PolwaxCSR

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie