Artykuły - Przemysł kosmetyczny

Polska branża kosmetyczna jedną z najbardziej perspektywicznych

23.11.2017
Autor: PI Research na zlecenie BZ WBK
Polska branża kosmetyczna jedną z najbardziej perspektywicznych

Polski sektor kosmetyczny należy do największych i najbardziej perspektywicznych branż krajowego przemysłu lekkiego.

Niemal 23 tys. zatrudnionych osób, 6,4 mld zł produkcji i 11,8 mld zł eksportu – te dane świadczą o znaczeniu tego sektora dla całej naszej gospodarki. Rodzimy rynek jest szósty w Europie, zarówno pod względem produkcji, jak i konsumpcji, a obydwa te wskaźniki będą stabilnie rosły w najbliższych latach – wynika z raportu „Sektory Banku Zachodniego WBK. Branża kosmetyczna”, opracowanego przez PI Research na zlecenie BZ WBK.

Polska branża kosmetyczna ma przed sobą ciekawy i pełen szans okres, zarówno w kontekście rynku polskiego,jak i zagranicznego. Krajowa sprzedaż kosmetyków powinna w najbliższych latach nieprzerwanie wzrastać, m.in. za sprawą podnoszącej się zamożności społeczeństwa (także wskutek działania programu 500+) oraz dzięki agresywnym akcjom promocyjnym sieci drogerii, głównego kanału sprzedaży tych produktów, a także dyskontów, których znaczenie szybko rośnie. Z kolei coraz większa rozpoznawalność marek polskich firm, prognozowany wzrost światowego rynku kosmetyków oraz rosnące zapotrzebowanie na kosmetyki organiczne i naturalne to czynniki przemawiające za rozwojem eksportu.

Są wyzwania
Te sprzyjające okoliczności nie oznaczają jednak, że polscy producenci mogą bezczynnie czekać na wzrosty sprzedaży. Jednym z wyzwań jest rywalizacja z zagranicznymi firmami i markami funkcjonującymi w Polsce. Rodzimi producenci nie mogą się z nimi równać pod względem budżetów na promocję i badania laboratoryjne, muszą więc prowadzić mądre kampanie marketingowe, skoncentrowane na budowaniu lojalności polskich klientów wobec krajowych marek. Nie powinny też dać się wciągnąć w wojnę cenową, którą bardzo trudno będzie im wygrać.

Coraz większe znaczenie, i to na wielu płaszczyznach, odgrywa także technologia. Z jednej strony, popularyzacja mediów społecznościowych i zdjęć selfie doprowadziła do wzrostu zapotrzebowania na nowe kosmetyki o natychmiastowym efekcie, z drugiej – pojawiły się także nowości w zakresie ich użycia, jak np. wirtualne „przymierzalnie” makijażu. Coraz bardziej zaawansowane są też składniki kosmetyków. Na popularności zyskują innowacje w dermokosmetyce i w produktach przeciwko starzeniu się skóry. To trend szczególnie widoczny na rynkach krajów rozwiniętych.

Wyświetlono: 458

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

z kraju

ze świata

Grudzień 2017
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
więcej