2016-05-23
W badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia wykazano, że Polacy dużo chętniej decydują się na zakup rodzimych kosmetyków niż produktów zagranicznych. W branży kosmetycznej powoli, ale skutecznie budowane jest przekonanie, że patriotyzm gospodarczy się opłaca.
Z badania wynika, że Polacy coraz bardziej interesują się pochodzeniem zakupionych produktów kosmetycznych. Czytają etykiety, chcą być świadomymi konsumentami i wybierać rodzime artykuły. Jednak przy globalnym napływie zagranicznych towarów często czują się zagubieni i nie zawsze są w stanie odróżnić polskie marki od obcych. Coraz więcej firm zauważa ten trend i stara się aktywnie działać na tym polu. Angażując się we wsparcie polskiego biznesu i myśli technologicznej starają się przekonać klientów do etykiety Made in Poland.
Autorzy badania przyznają, że konieczne jest podkreślanie, jak ważne jest wspieranie rodzimej produkcji w ramach budowy pomyślności ekonomicznej kraju. Dzięki sięganiu po polskie wyroby można się bowiem przyczynić do tego, iż kapitał pozostaje w kraju, co w przyszłości pozwoli tutejszym wytwórcom tworzyć nowe miejsca pracy.
W branży kosmetycznej ponad połowa respondentów zwraca uwagę na pochodzenie produktów. Zwolenniczkami polskich kosmetyków są szczególnie kobiety po 35 roku życia. W tej grupie istotność pochodzenia kosmetyków podkreśla aż 62% badanych. Polskie marki kosmetyczne bardzo intensywnie pracują nad swoim wizerunkiem i coraz bardziej widać tego efekty. Dla klientów ważny jest fakt, że rodzime produkty nie ustępują jakością tym zagranicznym oraz to, że pojawiają się tańsze kosmetyki, które cenowo są dostępne właściwie dla każdego.
- Sieć drogerii Natura mocno podkreśla swoje pochodzenie. Działamy na rynku już od ponad 18 lat i wiemy, że Polacy cenią rodzime marki. Dlatego dbamy, aby ich jakość była jak najlepsza, a także współpracuje głównie z krajowymi producentami. Nasza spółka przeprowadziła kampanię promocyjną pod hasłem „Najpiękniejsze, bo polskie”, przez którą chce zachęcić do wybierania polskich marek, zarówno dostępnych w sieci na wyłączność, jak i pozostałych obecnych na rynku. Jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy polską firmą. Dlatego naturalnie zależy nam też na wsparciu polskiego biznesu kosmetycznego i myśli technologicznej. Chcemy uświadomić klientom, że w naszych placówkach znajdą szeroką ofertę rodzimych produktów, które reprezentują wysoką jakość i są jednocześnie przystępne cenowo - mówi Karolina Wyczółkowska, dyrektor ds. marketingu marki Natura.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2024
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Wpis zaawansowany w Katalogu Firm
861.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...
XII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej dla ponad 190 osób
6 czerwca 2023 r. w Warszawie odbyła się 12 edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii...
Bogactwo nowości na in-cosmetics Global w Barcelonie
W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw...