Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

PCC Exol poszerza ofertę w grupie produktów specjalistycznych

2017-03-13

Grupa PCC Exol zamknęła 2016 r. rekordowym wynikiem, osiągając zysk netto na poziomie 21,5 mln zł (wzrost o 45,6% względem 2015 r.) oraz wypracowując przychody ze sprzedaży w kwocie 539,8 mln zł (wzrost o 4,8% względem roku wcześniejszego).

W ocenie władz firmy, wyniki uzyskane przez nią w ubiegłym roku są przede wszystkim rezultatem wysokiej marży na sprzedaży, którą Grupa osiągnęła dzięki korzystnej sytuacji na rynku surowców, zwłaszcza w dwóch pierwszych kwartałach. Na ubiegłoroczne wyniki wpływ miała także konsekwentnie zmieniana struktura sprzedaży. W 2016 r. zwiększeniu uległ udział produktów do zastosowań przemysłowych w przychodach, z poziomu 42,9% w 2015 r. do poziomu 45,8%. Stało się to na skutek rozwoju produktów z grupy środków niskopiennych, antypiennych i emulgatorów. Przychody ze sprzedaży produktów do zastosowań przemysłowych osiągnęły łącznie wartość 208,1 mln zł i wzrosły o 9,8%. Jednocześnie odnotowany w tym samym czasie, w grupie surfaktantów do zastosowań w kosmetykach i detergentach, spadek przychodów ze sprzedaży o 2,7% do poziomu 246 mln zł, był skutkiem zastępowania produktów masowych produktami specjalistycznymi.

Grupa PCC Exol konsekwentnie zwiększa sprzedawane wolumeny wyrobów specjalistycznych i formulacji przemysłowych względem produktów masowych. Ten stały wzrost udziału w sprzedaży wyrobów specjalistycznych umożliwiają m.in. inwestycje w rozbudowę i modernizację wytwórni oraz w laboratoria aplikacyjne. Jeszcze w 2013 r. udział  produktów masowych i specjalistycznych w przychodach ze sprzedaży zamykał się wynikiem 55% do 45% na korzyść produktów masowych. Jednak w 2016 r. było to już 55% do 45% na rzecz produktów specjalistycznych.

Głównym obszarem działalności handlowej Grupy, biorąc pod uwagę podział geograficzny, był w minionym roku teren Polski (53%), kraje Europy Zachodniej (17%) oraz Ameryka Północna i Reszta Świata (17%). PCC Exol utrzymał pozycję jedynego producenta surfaktantów w Polsce i zarazem największego w całej Europie Środkowo-Wschodniej.

Jeśli chodzi natomiast o nowości produktowe, to w minionym roku w ofercie firmy odnoszącej się do surfaktantów pojawił się kolejny wyrób biodegradowalny, a konkretnie pierwszy produkt z grupy bardzo delikatnych składników kosmetycznych – glicynianów, otrzymywanych w oparciu o biomimetyki, czyli surowce naśladujące związki pochodzenia naturalnego. Ponadto spółka wprowadziła do obrotu produkt o tzw. jakości farmaceutycznej, tj. spełniający bardzo restrykcyjne wymagania jakościowe, jakie definiuje kodeks apteczny. Przedsiębiorstwo z powodzeniem wchodzi również w wysoce wymagający rynek produktów certyfikowanych. Jest pierwszym w kraju podmiotem, który wdrożył i certyfikował system Dobrych Praktyk Produkcyjnych dla surowców kosmetycznych według normy EFfCI, stanowiący obok aspektów ekonomicznych, jeden z najważniejszych kryteriów kwalifikacji dostawców surowców kosmetycznych. Bez wątpienia wprowadzone na rynek produkty umacniają pozycję PCC Exol, jako europejskiego lidera w obszarze środków powierzchniowo czynnych skierowanych do przemysłu kosmetycznego.

-  W 2016 r. dążyliśmy do wzrostu udziału w ofercie produktów specjalistycznych oraz do poprawy rentowności produktów masowych. Rozpoczęliśmy też inwestycję związaną z rozbudową jednej z wytwórni o dwie linie produkcyjne, jej zakończenie jest planowane na 2018 r. To nam pozwoli zwiększyć zdolności produkcyjne do 15 tys. ton rocznie. Dzięki rozpoczętej inwestycji będziemy produkować zwiększone wolumeny nowoczesnych produktów do zastosowań przemysłowych, w takich branżach, jak detergenty, mycie i czyszczenie przemysłowe, obróbka metalu, produkcja papieru, przemysł tekstylny czy przetwórstwo spożywcze. Są to produkty niskopienne i antypienne. Ponadto spółka będzie produkować glicyniany, czyli wyjątkowo delikatne, specjalistyczne składniki, używane w wysokiej jakości kosmetykach i środkach higieny osobistej. Odbiorcami tych produktów są m.in. międzynarodowe koncerny kosmetyczne. Tym samym spółka będzie mogła odpowiedzieć na zapotrzebowanie branży kosmetycznej na łagodne dla skóry produkty – ocenia Mirosław Siwirski, prezes zarządu PCC Exol.


PCC Exolwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie