Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Opakowania z Polski coraz popularniejsze we Włoszech

2013-09-26

Producent opakowań ze Słupska firma Plast – Box wzmacnia swoją pozycję na włoskim rynku. W stosunku do sytuacji z ubiegłego roku spółka ośmiokrotnie zwiększyła wartość dostaw na Półwysep Apeniński. Na koniec roku spodziewa się uzyskania wzrostu na poziomie 1000%.

Plast-Box eksportuje do Włoch okrągłe opakowania z tworzyw sztucznych z pokrywką. Ich pojemność to 2,5 – 25 l. Swoim przeznaczeniem obejmują one branżę spożywczą. Są dostosowane do specyficznych włoskich wymagań w zakresie konstrukcji, wytrzymałości i wymiarów. Obecnie polska spółka prowadzi też rozmowy z jedną z tamtejszych firm mleczarskich na temat zamówienia obejmującego ponad 200 tys. opakowań.

- Zdecydowane zwiększenie sprzedaży do Włoch było jednym z naszych celów biznesowych na ten rok. Prowadzimy tam sprzedaż od kilku lat, ale wcześniej dostawy miały ograniczony charakter ze względu na liczne bariery wejścia na ten rynek. We Włoszech musimy mierzyć się z dużą konkurencją, przede wszystkim producentami lokalnymi, którzy oferują bardzo tanią produkcję. W rezultacie głównym kryterium wyboru dostawcy bywa cena, a nie jakość i serwis - komentuje Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box. - Dodatkowo nie sprzyja nam duża odległość, która podbija koszty produktu. Sporym wyzwaniem było też znaczne rozdrobnienie włoskiego rynku. Większość tamtejszych podmiotów w branży spożywczej to małe, rodzinne biznesy. Nie ogłaszają się w internecie lub innych mediach i tym samym są trudne do namierzenia. Na szczęście, dzięki nawiązaniu współpracy z lokalnym partnerem wszystkie te bariery udało nam się przezwyciężyć i teraz spodziewamy się systematycznego zwiększania sprzedaży na tym rynku - dodaje Andrzej Sadowski.

Plast-Box dostarcza tworzywowe opakowania do 30 krajów europejskich, w tym niemal do wszystkich państw Unii Europejskiej oraz na rynki Europy Wschodniej, m.in. do Rosji i na Ukrainę. Udział eksportu w sprzedaży firmy po upływie dwóch kwartałów tego roku przekroczył 70%.


Plast - Boxprzemysl opakowaniowy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie