Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Nowoczesne środki do prania i znaczenie koncentracji

2015-11-19

Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości Czyste Piękno zorganizowało spotkanie poświęcone stosowaniu nowoczesnych środków do prania.

- Mówimy „idę zrobić pranie”, po czym wkładamy brudną odzież do pralki, dodajemy odpowiednią ilość środka piorącego (do prania białego lub kolorów) i wracamy do innych zajęć. Piorą za nas nowoczesne energooszczędne pralki i innowacyjne proszki, płyny, żele, tabletki lub kapsułki, czyli technika i technologia. Ostatnią niedogodnością jest rozwieszenie ubrań do wysuszenia i wyprasowanie. Wykonując codziennie te rutynowe czynności zadajmy sobie pytania, czy wiemy, jak działają środki piorące, dzięki którym pozbywamy się brudu, z tkanin znikają plamy, a biel odzyskuje ładny odcień? Czy na pewno używamy ich prawidłowo? Czy wiemy, jak sprawić, by nasze pranie było ekonomiczne i przyjazne dla środowiska? – pytała w trakcie spotkania Anna Oborska, dyrektor generalny Stowarzyszenia, będąca jednocześnie prelegentką podczas spotkania.

Jak tłumaczyła, pranie to z chemicznego punktu widzenia bardzo złożony i wieloetapowy proces. Skutkiem jego dobrego przeprowadzenia jest nie tylko usunięcie zabrudzeń, ale także zapobieganie w procesie prania ponownemu osadzaniu się brudu.

Jednak nie tylko usuwanie zabrudzeń jest zadaniem, które technolodzy poszukujący nowych receptur stawiają innowacyjnym środkom do prania. Dobry preparat powinien także chronić kolory przed wyblaknięciem, wzmocnić biel, zmiękczać i chronić tkaninę. Ma dodatkowo być bezpieczny dla człowieka i środowiska. Ta długa lista wymaga jeszcze uzupełnienia.

- Producenci w ostatnim czasie wiele wysiłku wkładają w koncentrację środków do prania. Celem tych działań jest opracowanie nowych skoncentrowanych produktów, których stosowanie znacznie zwiększy komfort konsumenta. Kupując produkt skoncentrowany może bowiem nabyć mniejsze, a więc lżejsze opakowanie, a wyprać taką ilość prania, jak dotychczas. W chwili obecnej duża część proszków do prania jest już skoncentrowana tak, aby można było dozować nie więcej niż 75g, czyli 115 ml na jedno pranie – tłumaczyła Anna Oborska, dyrektor Polskiego Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości Czyste Piękno.

W tym miejscu jednak Stowarzyszenie apeluje do konsumentów o to, by kupując produkt nie porównywali cen patrząc tylko na wielkość lub wagę opakowania, gdyż nie ma sensu porównywanie ceny kilograma środka skoncentrowanego ze środkiem, który nie jest skoncentrowany. Patrzyć należy na ikonę załadunku prania podaną przez producenta na froncie opakowania.

- Szukajmy na opakowaniu ikony przedstawiającej kosz na pranie, wypełniony ubraniami, na którym nadrukowana jest liczba, która oznacza na ile prań wystarczy opakowanie. Dzieląc cenę produktu przez tę liczbę otrzymamy informację o cenie jednego prania przy użyciu danego środka. Warto kierować się ceną za pranie, zamiast ceną za kilogram.  Jest jeszcze jeden istotny warunek wykorzystania dobrodziejstwa koncentracji: czytajmy uważnie etykiety – w szczególności - informacje o dozowaniu środka. Tylko prawidłowe dozowanie preparatu da optymalny wynik. Dozujmy detergenty z nie mniejszą uwagą niż składniki przepisów, których używamy w kuchni podczas pieczenia, czy gotowania. Także podczas prania skrupulatność popłaci – wyjaśniała Anna Oborska.

Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości jest zaangażowane w międzynarodową kampanię Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości A.I.S.E (the International Association for Soaps, Detergents and Maintenance Product) „Pierz mądrze – mniej znaczy więcej”. Hasłem kampanii zachęcającej do używania produktów skoncentrowanych jest:  „Mniejsza paczka dla ciebie, wielki krok dla środowiska”.

Ponadto Stowarzyszenie przypomina o kilku ważnych zasadach bezpiecznego stosowania środków piorących. Przede wszystkim produkty należy przechowywać zawsze w miejscach niedostępnych dla dzieci, a także unikać dostania się produktu do oczu, zaś w przypadku dostania się do oczu trzeba je przemyć dużą ilością wody.


detergentychemia gospodarczaPolskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości Czyste Piękno

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie