Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Lotos: kolejny duży krok w realizacji projektu EFRA

2017-01-18

Coraz bardziej zaawansowane stają się prace na terenie gdańskiej rafinerii Lotosu, które prowadza do zakończenia projektu EFRA. Na miejsce, droga morską z portu w Rotterdamie, dotarła już ważąca 290 ton kolumna na instalację HVDU (destylacji hydrowaksu). To największy i najcięższy aparat na instalacjach Projektu EFRA.

Kolumna, która będzie przerabiać 95 ton hydrowaksu na godzinę ma blisko 48 metrów długości.

- Od połowy stycznia do końca lutego plan budowy przewiduje dostarczenie drogą morską i montaż wszystkich największych urządzeń w ramach Projektu EFRA. Rozładowaliśmy ze statku kolumnę HVDU, a pod koniec stycznia przewidziana jest dostawa pozostałych urządzeń, czyli kolumny destylacyjnej i dwóch reaktorów instalacji opóźnionego koksowania – DCU. Na placu budowy trwają finalne prace przy montażu kilku sekcji konstrukcji stalowej otaczającej reaktory koksowania. Zostaną one zamontowane razem z reaktorami w ramach tzw. operacji „heavy lift". Wysokość konstrukcji wraz z fundamentami przekroczy 100 metrów. Prace dźwigowo - montażowe zgodnie z planem rozpoczną się w końcówce stycznia.– podkreśla Grzegorz Błędowski, dyrektor Projektu EFRA w Grupie Lotos.

Instalacja HVDU będzie przetwarzać pozostałość z przerobu surowca (hydrowaks) powstającą na instalacji hydrokrakingu. Frakcje hydrowaksu po rozdestylowaniu będą kierowane do dalszego zagospodarowania. Ich głębszy przerób zwiększy efektywność pracy rafinerii oraz umożliwi dalszą poprawę jakości niektórych finalnych produktów, takich jak np. oleje bazowe.

Projekt EFRA, którego faza realizacyjna została zainaugurowana w październiku 2015 r., przewiduje budowę kompleksu powiązanych ze sobą instalacji pogłębionego przerobu ropy naftowej. Dzięki instalacjom produkcyjnym powstałym w jego ramach, rafineria Lotosu w Gdańsku zyska innowacyjne technologie i wejdzie do grona najnowocześniejszych tego typu zakładów na świecie. Po realizacji Projektu EFRA rafineria Lotosu będzie produkowała rocznie 900 tys. ton dodatkowych paliw i 300 tys. ton koksu. Zgodnie z założeniami Projekt EFRA pozwoli podnieść realizowaną efektywnie marżę rafineryjną o ok. 2 dolary na każdej baryłce przerobionej ropy.


Grupa LotosEFRA

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie