Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Lanxess: zamiana produkcji kauczuku ESBR na kauczuk SSBR

2013-03-05

Koncern Lanxess umacnia swoją pozycję największego na świecie producenta kauczuków. Za sprawą wartej 80 mln euro inwestycji realizowanej w Brazylii przechodzi z produkcji kauczuku ESBR na kauczuk SSBR.

Zmiana profilu produkcji poprzez odejście od emulsyjnego kauczuku butadienowo – styrenowego (SSBR) na rzecz rozpuszczalnikowego kauczuku butadienowo – styrenowego (SSBR) w połączeniu z Nd-PBR ma się przyczynić do dalszego rozwijania niezwykle wydajnych ekologicznie opon. Po przeprowadzeniu studium wykonalności niemiecki koncern przekształca swój zakład w brazylijskim Triunfo, w taki sposób, aby zamiast dotychczas wytwarzanego tam ESBR, z którego produkuje się standardowe opony, można było wytwarzać SSBR, z którego korzysta się przy produkcji wysokiej klasy opon ekologicznych. Lanxess jest pierwszą firmą na świecie, która przeprowadzi taką roszadę.

Przyszłe zdolności produkcyjne zakładu w Triunfo wyniosą 110 tys. ton kauczuku SSBR rocznie, czyli tyle, ile wynosi obecna zdolność produkcyjna ESBR. Produkcja nowego typu kauczuków ruszy pod koniec 2014 r.

Ze względu na fakt, że konsumenci coraz chętniej przestawiają się na bardziej paliwooszczędne i przyjazne dla środowiska „zielone” opony, na świecie rośnie zapotrzebowanie na obydwa rodzaje kauczuków. W tej chwili ten wzrost szacuje się na 10% rocznie. Lanxess jest natomiast największym globalnym producentem kauczuków syntetycznych, w tym kauczuku SSBR i kauczuku polibutadienowego na katalizatorze neodymowym (Nd PBR), który sprzedawany jest pod marką Buna.

Zapotrzebowanie na ekologiczne opony wzmagane jest przez megatrend w postaci zwiększonej mobilności. Jest to szczególnie widoczne w Azji i Ameryce Łacińskiej. Ponadto popyt na wysokiej jakości opony rośnie również w wyniku wprowadzenia etykiet na opony w różnych krajach na świecie. W listopadzie 2012 r. w Unii Europejskiej wprowadzono obowiązkowe etykiety na opony, podobne do tych, które stosuje się już od jakiegoś czasu w odniesieniu do lodówek czy pralek. Opony są oceniane w skali od A (najlepszy wynik) do G w zależności od ich wydajności paliwowej, oraz w skali od A do F w zależności od ich przyczepności na mokrej nawierzchni. Mierzy się również poziom hałasu podczas jazdy. Dzięki temu nowe prawodawstwo gwarantuje konsumentom większą przejrzystość i podkreśla wartość dodaną ekologicznych opon.


oponyLanxesskauczukSSBRESBR

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie