Wiadomości - Przemysł kosmetyczny z kraju

Jak wyglądać ma proces komunikacji marki kosmetycznej w erze digital?

11.10.2017

Aleksandra Kujawska, senior director ds. Korporacyjnych Europy Wschodniej i Rosji w firmie COTY opowiada, w jaki sposób zachowywać mają się osoby odpowiedzialne za kreowanie marek kosmetycznych, by jak najlepiej dotrzeć do współczesnych konsumentów.

- W dobie pokolenia, które nazywamy mianem digital natives, marki kosmetyczne muszą dopasować swoją komunikację do młodego konsumenta, którego życie w coraz większej części toczy się online. To dopasowanie oznacza z jednej strony to, że brandy nauczyły się implementować w swoich działaniach naturalne zachowania swojej grupy docelowej, takie jak np. robienie selfie, czy poszukiwanie opinii na temat produktów u influencerów. Ale zmieniło się również tempo naszej komunikacji z konsumentem. Młodzi ludzie, z generacji Millenialsów, generacji selfie czy generacji Z żyją szybko i intensywnie, oczekują szybkiej reakcji i odpowiedzi na swoje pytania i potrzeby. To w naturalny sposób wymusza na markach sposób komunikacji. Jeżeli chcemy być konkurencyjni i wiarygodni dla naszych konsumentów, to musimy być w trybie always-on – tłumaczy Aleksandra Kujawska z COTY.

Jak dodaje, w dobie Internetu i mediów społecznościowych wzrasta też znaczenie i siła influencerów, którzy są nieodzownym już elementem strategii komunikacyjnych największych marek. Ten trend wynika przede wszystkim z faktu, że influencerzy są w dużej mierze niezależnym, a przez to wiarygodnym źródłem informacji dla młodego konsumenta.

- Coraz częściej angażujemy ich w różnego rodzaju aktywacje, włącznie z tym, że współtworzą oni nasze produkty. Dzięki temu są nie tylko źródłem informacji o marce, ale też jej współtwórcą i ambasadorem – przekonuje Aleksandra Kujawska, senior director ds. Korporacyjnych Europy Wschodniej i Rosji w COTY.

Wyświetlono: 185

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

z kraju

ze świata

Grudzień 2017
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
więcej