Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel zadowolony ze swoich wyników

2015-11-12

Henkel notuje wysoki wzrost przychodów i zysków w trzecim kwartale roku. Po dziewięciu miesiącach roku firma osiąga rekordowo wysoką wartość sprzedaży.

- Pomimo utrzymującego się trudnego otoczenia rynkowego, w trzecim kwartale roku Henkel wypracował dobre wyniki finansowe. We wszystkich sektorach biznesowych odnotowaliśmy  znaczny wzrost sprzedaży i zysku. Ponadprzeciętny udział w wypracowywaniu wzrostu miały rynki wschodzące, na których odnotowaliśmy wyraźny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym. Obserwowaliśmy dodatnią dynamikę na rynkach rozwiniętych ze szczególnie dobrymi wynikami w Ameryce Północnej − stwierdził Kasper Rorsted, prezes zarządu Henkel.

W trzecim kwartale 2015 r. sprzedaż koncernu zwiększyła się o 8,4%, do poziomu 4,59 mld euro. Skorygowany zysk operacyjny wzrósł z 693 mln euro do 778 mln euro (12,3%). Wykazany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 10,4%, z 603 mln euro do 666 mln euro.

Łącznie za pierwsze dziewięć miesięcy roku Henkel zwiększył sprzedaż do rekordowego dla siebie poziomu 13,715 mld euro (wzrost o 1,413 mld euro, czyli o 11,5% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku). Wzrost przychodów ze sprzedaży po wyeliminowaniu różnic kursowych wyniósł 6,4%.

W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 5,5%. Znaczny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, na poziomie 2,1% odnotował także sektor Beauty Care (kosmetyki). Podobnie sektor Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu) zwiększył sprzedaż w ujęciu organicznym – o 2,3%.

W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) największy udział w zwiększeniu sprzedaży w ujęciu organicznym miały wyniki działalności na rynkach wschodzących. Dwucyfrową dynamikę uzyskano Europie Wschodniej i Azji (z wyłączeniem Japonii). Bardzo wysokiemu wzrostowi sprzedaży w Ameryce Łacińskiej towarzyszyły dobre wyniki regionu Afryki i Bliskiego Wschodu, które osiągnięto pomimo trudnych warunków rynkowych. Głównym czynnikiem wzrostu sprzedaży na rynkach rozwiniętych były dobre wyniki w Ameryce Północnej. Sprzedaż w Europie Zachodniej utrzymała się na poziomie trzeciego kwartału 2014 r. Skorygowany zysk operacyjny sektora Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) wzrósł o 19,3% do poziomu 239 mln euro.

Także sektor biznesowy Beauty Care (kosmetyki) kontynuował w trzecim kwartale 2015 r. wzrost. Dynamika organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 2,1% była wyższa od dynamiki wzrostu odnośnych rynków. Sektor odnotował bardzo wyraźny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na rynkach wschodzących. Sprzedaż w Ameryce Łacińskiej nadal rosła w tempie dwucyfrowym. Bardzo wysoki wzrost sprzedaży odnotowano w Europie Wschodniej. Wysoka dynamika sprzedaży w regionie Azji (poza Japonią) była generowana głównie przez rynek chiński, gdzie wzrost sprzedaży osiągnął wartość dwucyfrową. Wyraźny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym osiągnięto w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu. Na rynkach rozwiniętych działalność Henkel pozostawała pod wpływem intensywnej konkurencji i silnej presji cenowej. Wyniki w Europie Zachodniej i na rozwiniętych rynkach regionu Azji i Pacyfiku stanowiły główny powód spadku sprzedaży nieco poniżej poziomu odnotowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku. W Ameryce Północnej sprzedaż wyraźnie wzrosła w porównaniu z trzecim kwartałem 2014 r. pomimo trudnego otoczenia konkurencyjnego.

Sektor Adhesive Technologies (klejów budowlanych i konsumenckich oraz klejów i technologii dla przemysłu) odnotował wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 2,3%. Sektor odnotował znaczący wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na rynkach wschodzących. Wzrost w regionie Ameryki Łacińskiej osiągnął poziom dwucyfrowy. W Europie Wschodniej, Afryce i Bliskim Wschodzie odnotowano wysoki wzrost sprzedaży, pomimo trudnej sytuacji w niektórych krajach. W Azji (z wyłączeniem Japonii) przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom niższy niż w trzecim kwartale 2014 r., głównie w wyniku osłabienia wzrostu gospodarczego Chin. Dodatnią dynamikę sprzedaży osiągnięto również w Ameryce Północnej. Natomiast w krajach Europy Zachodniej sprzedaż w ujęciu organicznym nieznacznie spadła rok do roku.

W Europie Zachodniej przychody Henkla ze sprzedaży wzrosły o 6% do 1,508 mld euro. W Wielkiej Brytanii, Francji i krajach Europy Południowej odnotowano wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym, natomiast w Niemczech była ona niższa niż w roku poprzednim. W Europie Wschodniej przychody ze sprzedaży wyniosły 733 mln euro, wobec 792 mln euro w trzecim kwartale 2014 r. Pomimo trudnego otoczenia rynkowego, osiągnięty został wzrost organiczny na poziomie 9,7%, do czego w dużym stopniu przyczyniły się wyniki działalności na rynku rosyjskim i tureckim.

W Ameryce Północnej przychody ze sprzedaży wzrosły z 755 mln euro do 940 mln euro.

Na rynkach wschodzących Europy Wschodniej, Afryki, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej i Azji (z wyłączeniem Japonii) sprzedaż wzrosła o 4,2%, do 1,994 mld euro.


chemia budowlanaHenkelchemia gospodarczawyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie