Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel umacnia pozycję na Antypodach

2015-05-14

Koncern Henkel podpisał umowę na zakup marek środków piorących od Colgate-Palmolive. Tym samym wchodzi na rynek środków piorących w Australii i Nowej Zelandii, co oznacza dalszy rozwój segmentu Laundry & Home Care (środków piorących i czystości).

Henkel zawarł z firmą Colgate-Palmolive umowę na zakup całego portfela marek środków do prania i odplamiaczy sprzedawanych w Australii i Nowej Zelandii. Po przejęciu marek proszków i płynów piorących oraz odplamiaczy, dołączy do grona największych graczy na rynku detergentów w Oceanii. W 2014 r. marki będące przedmiotem transakcji wygenerowały przychody ze sprzedaży w kwocie ok. 110 mln euro. Cena, za która Henkel dokonał zakupu to 220 mln euro. Zamknięcie transakcji ma nastąpić w trzecim kwartale 2015 r.

- Podpisana umowa to kolejny krok w realizacji naszej strategii selektywnego inwestowania w kategorie produktów cieszących się popularnością na rynkach lokalnych. Transakcja pozwoli nam wypełnić białą plamę w asortymencie kluczowego dla nas segmentu Laundry Care w atrakcyjnym regionie świata popularnymi markami produktów. Przejęcie stanie się fundamentem dalszego rozwoju segmentu Laundry & Home Care w oparciu o rozbudowany portfel innowacyjnych marek - powiedział Bruno Piacenza, wiceprezes firmy odpowiedzialny za dział Laundry & Home Care.

Firma Henkel jest już obecna na rynkach Australii i Nowej Zelandii, gdzie oferuje produkty z segmentów Beauty Care (kosmetyki) i Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu ), w tym produkty popularnych na całym świecie marek Schwarzkopf i Loctite.

Niemiecki koncern chemiczny zatrudnia na całym świece prawie 50 tys. pracowników. W 2014 r. wartość sprzedaży Henkla wyniosła 16,4 mld euro, a zysk 2,6 mld euro.


Henkelchemia gospodarczaColgate-Palmolive

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie