Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Henkel odnotowuje wysoki wzrost przychodów ze sprzedaży oraz zysków

2012-08-01

- Pomimo trudnej sytuacji na rynku, w drugim kwartale roku zdołaliśmy utrzymać dobre wyniki. Wypracowaliśmy rentowny wzrost we wszystkich sektorach biznesu, notując istotną poprawę marży EBIT – powiedział Kasper Rorsted, prezes Henkla. – Dobre wyniki drugiego kwartału wynikają z konsekwentnej realizacji naszych celów strategicznych. Ten sukces to ważny krok w kierunku osiągnięcia założonych celów na 2012 r. – dodał.

Odnosząc się do całego roku obrotowego 2012, Rorsted powiedział: – Przewidujemy, że na rynkach, na których prowadzimy działalność, nadal dominować będzie duża zmienność i niepewność. Szczególnym wyzwaniem będą skutki kryzysu zadłużeniowego i finansowego, który dotknął szereg państw. Stąd - w odpowiedzi na zmieniające się okoliczności - będziemy kontynuować procesy analizy, dostosowywania i usprawniania procesów i struktur działania naszej firmy.
– Patrząc na bardzo dobre wyniki osiągnięte w pierwszej połowie roku, jesteśmy pewni realizacji celów przyjętych na cały 2012 r. Oczekujemy, że wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym ukształtuje się w przedziale 3–5%, a skorygowana marża EBIT wzrośnie do 14%. Naszą wcześniejszą prognozę wzrostu zysku na akcję uprzywilejowaną (EPS) skorygowaliśmy z min. 10% do ok. 15% – dodał Rorsted.
W drugim kwartale 2012 r. Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 4,206 mld euro, co stanowi wzrost o 6,4% wobec analogicznego okresu poprzedniego roku. W ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz efektów transakcji przejęć i zbycia aktywów, wzrost ten był również znaczny w porównaniu z ubiegłym rokiem i wyniósł 4,0%.
Do osiągnięcia tak pozytywnych rezultatów przyczyniły się wszystkie trzy sektory biznesu. Dział Środków Piorących i Czystości odnotował znaczny wzrost w ujęciu organicznym na poziomie 5,1%. Wzrost organiczny przychodów ze sprzedaży zrealizowanej przez Dział Kosmetyków Pielęgnacyjnych i Zapachowych osiągnął zadowalający poziom 2,8%, podobnie jak w wypadku Działu Adhesive Technologies, obejmującego m.in. chemię budowlaną oraz kleje i technologie dla przemysłu, który wygenerował wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 3,6%.
Skorygowany zysk operacyjny (po uwzględnieniu kosztów i zysków o charakterze jednorazowym oraz kosztów restrukturyzacji) wzrósł z 514 mln euro do 609 mln euro (o 18,6%), przy czym na wzrost ten wpływ miały wyniki osiągnięte w ramach wszystkich trzech sektorów działalności. Wykazany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 8,5%, z 537 mln euro do 583 mln euro. Skorygowana rentowność sprzedaży (marża EBIT) wzrosła o 1,5 pkt procentowego, z 13,0% do 14,5%. Wykazany poziom rentowności sprzedaży wyniósł 13,9%, wobec 13,6% w tym samym okresie poprzedniego roku. Wynik na działalności finansowej wzrósł w porównaniu z analogicznym kwartałem poprzedniego roku o 6 mln euro i ukształtował się na poziomie -35 mln euro. Efektywna stopa opodatkowania wyniosła 24,8%, co oznacza niewielki wzrost w porównaniu z 2011 r. (24,4%).
Zysk netto w ujęciu kwartalnym wzrósł o 9,9%, z 375 mln euro do 412 mln euro. Po wyłączeniu udziałów niekontrolujących w kwocie 11 mln euro, zysk netto w ujęciu kwartalnym wyniósł 401 mln euro (wobec 366 mln euro w drugim kwartale 2011 r.).
Henkel nadal przewiduje, że wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym w całym roku obrotowym wyniesie 3-5%. Oczekuje się, że tendencja wzrostowa w sektorach dóbr konsumenckich utrzyma się, przy czym spodziewany jest tutaj niski - jednocyfrowy wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym. Dla działu Adhesive Technologies oczekiwany jest średni, jednocyfrowy wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym. Zgodnie z wcześniejszymi prognozami firma przewiduje również, że skorygowana rentowność sprzedaży (EBIT) wyniesie 14% (w porównaniu z 13,0% w 2011 r.). Henkel szacuje, że skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną będzie wyższy o ok. 15% w stosunku do ubiegłorocznego poziomu 3,14 euro, przy czym jest to poprawa wcześniejszej prognozy, zakładającej wzrost rzędu 10%. Powyższe prognozy sporządzono przy założeniu wzrostu cen sprzedaży produktów oraz kontynuacji procesu dostosowania struktur firmy do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych. Działania te w połączeniu ze ścisłą dyscypliną kosztową mają umożliwić firmie Henkel co najmniej zniwelowanie niekorzystnego wpływu wzrostu cen surowców na osiągany zysk.


Henkelwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie