2017-03-21
Grupa Selena przekroczyła za ubiegły rok miliard złotych przychodów. Tym samym konsekwentnie udowadnia, że jest jednym z czołowych producentów i dystrybutorów chemii budowlanej na świecie.
W 2016 r. Grupa Selena osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 1,013 mld zł (wzrost o 1,6% względem roku wcześniejszego). Zysk Grupy wyniósł 32,2 mln zł (+5,4%). Osiągnięty wynik jest pochodną rosnących trendów sprzedaży na większości rynków, na których funkcjonuje Selena. Wzrost odnotowano m.in. w Brazylii (o 21%), Stanach Zjednoczonych (o 21%), Turcji (o 15%), Hiszpanii (o 2%) oraz w Europie Centralnej (o 8%). Spadki sprzedaży miały natomiast miejsce w Azji i w Rosji, co było spowodowane utrzymującą się niestabilną sytuacją gospodarczo-polityczną w tamtych regionach. Mniejsza była także sprzedaż na rynku polskim, częściowo na skutek wdrożenia systemu ERP w pierwszym kwartale 2016 r., co przełożyło się na znaczące problemy z dotrzymaniem terminów dostaw w spółkach produkcyjnych i dystrybucyjnych.
Przychody ze sprzedaży Grupy Selena obejmują trzy segmenty geograficzne. Na kraje Unii Europejskiej przypadło 62% wartości sprzedaży (w tym na Polskę 39%). Europa Wschodnia i Azja odpowiadały za 31%, a Ameryka Północna i Południowa za 7%.
Podniosła się również rentowność brutto ze sprzedaży Grupy Selena o 1 p.p. r/r. Był to rezultat całego szeregu czynników, m.in. kontynuacji prac nad obniżkami kosztów receptur produktów dla znaczącej części asortymentu, realizacji projektów oszczędnościowych centralnego działu zakupów oraz strategii zwiększenia udziału produktów wysokomarżowych w portfolio Seleny. Wzrost ten został osiągnięty pomimo negatywnych uwarunkowań w czwartym kwartale, a zwłaszcza bardzo gwałtownego wzrostu cen kluczowych surowców oraz rozpoznania i zaksięgowania różnic inwentaryzacyjnych powstałych w trakcie roku w związku ze stabilizacją systemu ERP.
W minionym roku Grupa Selena podjęła szereg działań na rzecz rozwoju. Najważniejszą inwestycją było uruchomienie fabryki i centrum dystrybucyjnego w Kazachstanie o mocach wytwórczych ok. 120 tys. ton nowoczesnej chemii budowlanej rocznie. Koszt inwestycji wyniósł 4,7 mln euro. Ponadto nastąpiła intensyfikacja działań na rynku chińskim poprzez finalizację współpracy z lokalnym partnerem i powołanie spółki joint venture House Selena. Ma to przyspieszyć ekspansję Grupy w Chinach, gdzie Selena jest liderem w wielu segmentach chemii budowlanej.
- Grupa Selena ma ambitne plany na nadchodzące lata. Prace działu R&D oraz dalsza optymalizacja operacyjna to tylko niektóre elementy, mające pozytywnie wpływać na działalność Grupy na całym świecie. Rok 2017 – także biorąc pod uwagę przewidywaną niezwykle trudną sytuację na rynku surowców oraz prognozowany drastyczny wzrost cen - to dla zarządu i całej Grupy Selena okres dalszej wytężonej pracy i kolejnych wymagających celów. Przed nami m.in. wdrożenie dopasowań cenowych, dotyczących wybranych wyrobów z portfolio, intensyfikacja działań na rynkach zachodnich i pozyskanie znaczących kontraktów. Dla intensyfikacji organicznego wzrostu Selena może rozważyć realizację wybranych akwizycji, ale jedynie wtedy, gdy umożliwiać one będą uzyskanie efektów synergii oraz zwiększenie efektywności na rynku międzynarodowym - powiedział Jean-Noël Fourel, prezes Zarządu Selena FM SA, jednostki nadrzędnej w Grupie Selena
Przedmiotem działalności Grupy Kapitałowej Selena jest produkcja, dystrybucja i sprzedaż produktów chemii budowlanej oraz akcesoriów ogólnobudowlanych. W ofercie Grupy znajdują się: piany montażowe poliuretanowe i pianokleje; uszczelniacze budowlane (silikony i akryle); kleje budowlane i montażowe; papy i gonty papowe; masy bitumiczne; termorefleksyjne powłoki dekarskie; systemy ociepleń budynków; kleje i fugi do płytek ceramicznych; osprzęt do aplikacji; impregnaty do drewna; środki do dachów i murów; folie i membrany. Wśród oferowanych produktów znajdują się zarówno rozwiązania przeznaczone dla profesjonalnych wykonawców, jak i dla użytkowników indywidualnych. Zakłady produkcyjne Grupy Selena zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie, a jej produkty dostępne na rynkach ponad 70 krajów świata.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2024
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Wpis zaawansowany w Katalogu Firm
861.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...
XII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej dla ponad 190 osób
6 czerwca 2023 r. w Warszawie odbyła się 12 edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii...
Bogactwo nowości na in-cosmetics Global w Barcelonie
W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw...