Wiadomości - Chemia budowlana ze świata

Grupa Selena odpowiada na wyzwania rynku tureckiego

04.09.2017

Grupa Selena potwierdziła znaczenie Turcji w rozwoju swojej pozycji na międzynarodowym rynku chemii budowlanej.

Zarząd Grupy Selena zaprezentował w Stambule strategię firmy odnosząca się do jej działalności w tym regionie. Poinformował, iż najsilniejszą grupą produktową na tureckim rynku są aktualnie piany poliuretanowe, ale ogromny potencjał rozwoju ma także nowa kategoria, jaką są pianokleje. Z uwagi na strategiczną pozycję Turcji, to właśnie stamtąd Grupa Selena prowadzi działania obejmujące Bliski Wschód i Afrykę Północną. Warto dodać, że rynek budowlany nad Bosforem rośnie o niemal 100% w ujęciu rok do roku.

W Turcji Selena pojawiła się w 2008 r., poprzez przejęcie spółki Polyfoam i osiągnęła dotychczas 16% udział w tamtejszym rynku. Teraz potwierdza silne zaangażowanie w regionie, poszerzając ofertę dystrybucyjną o zaawansowane rozwiązania dla profesjonalnych wykonawców i indywidualnych użytkowników, jak również rozwijając posiadany tam zakład produkcyjny oraz wewnętrzne R&D.

- Celem Grupy Selena jest pomoc w tworzeniu bardziej trwałych, efektywnych energetycznie i odpornych budynków przez wprowadzanie na rynek własnych, innowacyjnych produktów. Najsilniejszą grupą produktową spółki w Turcji są piany poliuretanowe. To właśnie ta kategoria stanowi nasz kluczowy obszar działania. Z uwagi na swoją strategiczną pozycję Turcja jest dla Grupy Selena krajem o ogromnym potencjale. Poza tym, co roku turecki sektor budowlany rośnie dwukrotnie w porównaniu do poprzedniego roku. Jest to efekt „transformacji urbanistycznej”, która jest wspierana przez rząd i która ma szansę utrzymać się przez wiele lat. To z kolei zapewnia wzrost spółki na lokalnym rynku – mówi İrfan Çetindamar, General Manager w spółce Selena Turcja.

- Turcja to kraj o wciąż rosnącym potencjalne, gdzie prowadzone są rządowe programy stanowiące wsparcie dla projektów modernizacyjnych, których celem jest minimalizacja zagrożeń związanych np. z trzęsieniami ziemi i gdzie obowiązkowo realizowane są inwestycje w izolację cieplną starych i nowych budynków. Jednym z efektów ogromnej roli rynku tureckiego w strategii rozwoju Grupy Selena jest rozbudowa fabryki Bolu z 5 tys. m2 do 10 tys. m2 w 2015 r. – podkreślił Marcin Macewicz, wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu, Selena FM S.A.

Jeśli chodzi o produktowe nowości, które Selena wprowadza na rynek turecki, to w pierwszej kolejności jest to powłoka dachowa COOL-R oraz nowa kategoria pianoklejów z linii FOAD.

Wyświetlono: 247

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej