Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Gospodarka tworzywami ważnym trendem konsumenckim

2018-03-28

Firma Mintel, zajmująca się prowadzeniem badań rynkowych dotyczących różnych sektorów przemysłowych przewiduje, że kwestia odpowiedniego zarządzania odpadami tworzyw sztucznych będzie jednym z najważniejszych tegorocznych trendów konsumenckich.

Jak przekonuje agencja Mintel, kampanie lobbyingowe zwiększają świadomość występowania tworzyw sztucznych w oceanach i pokazują ich wpływ na środowisko oraz nasze zdrowie. Zakaz wprowadzony przez rząd brytyjski dotyczący stosowania wszystkich spłukiwanych produktów z dziedziny higieny osobistej oraz kosmetyków zawierających mikrogranulki, czy także zaangażowanie niektórych państw w program pobierania kaucji i zwrotu tworzywowych butelek to inicjatywy, które powinny stawać się europejskim standardem w perspektywie najbliższych lat. Przykładowo Szwecja już teraz zamierza zakazać stosowania mikrogranulek do roku 2020.

Podobnie postępują największe globalne koncerny. Adidas wyprodukuje milion butów z recyklingowanych tworzyw sztucznych wyłowionych z mórz, zaś Procter & Gamble zobowiązał się do wyprodukowania w 2018 r. pół miliona butelek na szampony z materiałów recyklingowanych.

- Choć nie należy potępiać całościowo tworzyw sztucznych - przedłużają one okres przydatności do spożycia i zapobiegają marnowaniu żywności – to jednak szeroko zakrojony lobbying ekologiczny zaowocuje wytwarzaniem większej liczby produktów, jakie można poddawać recyklingowi, jak również zachętami i inicjatywami, takimi jak sponsorowane automaty (na przykład przyjmujące zużyte/ puste opakowania po napojach i wypłacające użytkownikowi pieniądze) oraz większą liczbą odmian wspieranych przez rządy podatków od plastikowych reklamówek. Niewykluczone również, że dojdzie do stygmatyzacji użytkowników plastikowych kubków i folii spożywczej, a coraz więcej pionierskich marek będzie próbowało opracować rozpuszczalne opakowania i więcej sklepów będzie z nich właśnie korzystało. W dziedzinie żywności, napojów i kosmetyków zaobserwujemy deklaracje pozyskiwania składników z niezanieczyszczonych miejsc oraz naturalne środki złuszczające, jak sól i piasek, wprowadzane obok innych zrównoważonych składników morskich. Modne, wysokiej jakości produkty z tworzyw sztucznych wyłowionych z oceanu będą promować ten trend w nadchodzącym roku, lecz czynnikami decydującymi o ich popularności będą przede wszystkim zdrowie i oszczędność, zaś dla marek stanie się zupełnie naturalną sytuacja, w której rządy i lobbyści zmuszą ich do przyjęcia tych zasad – przekonuje Mintel w jednym ze swoich opracowań dotyczących tegorocznych trendów konsumenckich.


tworzywa sztucznerecyklingMintel

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie