Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Europejski rynek kosmetyczny wzrósł o 1,3% w 2017 roku

2018-08-08  / Autor: Anna Jarosik

Z okazji corocznej konferencji, która odbyła się w Brukseli w dniach 13 i 14 czerwca 2018 r., Cosmetics Europe przedstawiło najnowsze statystyki dotyczące wyników rynkowych dla europejskiej branży kosmetycznej i środków higieny osobistej. Dane wskazują, że w 2017 roku europejski rynek wzrósł o 1,3% w porównaniu do roku 2016, w którym to wzrost był na poziomie 0,8%. Tym samym europejski rynek kosmetyczny osiągnął wartość wynoszącą 77,6 mld euro.

Taki wynik sprawia, że Europa pozostaje największym rynkiem dla produktów kosmetycznych i środków higieny osobistej na świecie. I choć pod względem historycznym wynik nie jest najbardziej imponujący (w roku 2015 rokroczny wzrost rynku wynosił 3,1%), wskazuje on, że mimo licznych wyzwań i ogromnej konkurencyjności ze strony innych regionów, rynek w Europie utrzymuje swoją pozycję lidera. Dodatkowo według Cosmetics Europe cała branża obsługuje ponad 2 miliony miejsc pracy w europejskim łańcuchu wartości.

Jednak pomimo powrotu do bardziej dynamicznego wzrostu, w 2017 roku na rynek europejski nadal oddziaływały dość niskie wyniki niektórych kluczowych rynków, w szczególności: Wielka Brytania, która w porównaniu z 2016 rokiem odnotowała spadek wynoszący 6,8%, następnie Holandia ze spadkiem na poziomie 1,9% oraz Francja, -0,5%. Imponującym wzrostem wobec 2016 roku mogą się poszczycić takie kraje, jak Polska, która jest liderem zestawienia. W 2017 roku wzrost wyniósł aż 12,1%. W następnej kolejności była Chorwacja z 7,1% wzrostem, potem Rumunia, Estonia i Finlandia ze wzrostem wynoszącym 5,7%.

Jeśli chodzi o konkretne grupy produktowe to okazuje się, że od 2016 roku praktycznie wszystkie kluczowe kategorie produktowe odnotowały wzrost. W całej Unii Europejskiej wzrost oceniono na 0,4%, natomiast w Europie na 0,3%. Jeśli chodzi o wspomniany wzrost, wyjątek stanowią kategorie: produkty zapachowe i perfumy, które odnotowały 0,4% spadek oraz produkty do makijażu - spadek o 0,1%. Produkty z grup ochrona skóry, pielęgnacja włosów oraz produkty toaletowe wzrosły o 0,5%. A spośród nich to właśnie produkty chroniące skórę oraz produkty toaletowe pozostają najważniejszymi i jednymi z bardziej popularnych grup produktowych w Europie. Ich udział w rynku, w 2017 roku, pod względem sprzedaży detalicznej wynosi kolejno 25,8% i 25,3%. Dalej są produkty do pielęgnacji włosów, które stanowią 19,1% udziału w rynku oraz produkty zapachowe i perfumy, z udziałem wynoszącym 15,4%.

W kontekście umiarkowanego wzrostu, handel międzynarodowy pozostaje kluczowym czynnikiem napędzającym wzrost europejskiej branży kosmetycznej i środków higieny osobistej. Szacuje się, że produkty kosmetyczne o wartości przekraczającej 20,2 mld euro zostały wyeksportowane przez kraje europejskie w 2017 r. (w porównaniu do 18,2 mld euro w 2016 roku). Natomiast całkowita wartość towarów importowanych do Europy wzrosła „tylko” o 5,935 mln euro, głównie ze Stanów Zjednoczonych, Chin i Japonii (w porównaniu do 5,633 mln euro w 2016 roku). Bardziej niż kiedykolwiek to eksport wydaje się być prawdziwym motorem odpowiadającym za europejski wzrost branży kosmetycznej.

Źródło: Premium Beauty Media - www.premiumbeautynews.com


przemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie