Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Dyrektor PCC Rokita: formulacja przyszłością polskiej chemii

2017-06-19

To dostępność do surowców zdeterminuje w przyszłości konkurencyjność polskiego przemysłu chemicznego oraz umiejętność tworzenia produktów w oparciu o procesy formulacji – uważa Igor Korczagin, dyrektor ds. Badań i Rozwoju w spółce PCC Rokita.

Korczagin był jednym z gości niedawnego Kongresu „Polska Chemia”, czyli wydarzenia zorganizowanego przez Polską Izbę Przemysłu Chemicznego w Toruniu. Zabrał głos w debacie poświęconej wyzwaniom stojącym przed współczesną branżą chemiczną w naszym kraju. Pomimo problemów, z jakimi boryka się sektor, był w stanie znaleźć także pozytywne aspekty wyróżniające rodzimą chemię.

 - Musi dominować kierunek działań zmierzających ku temu, aby uniezależnić się od wahań cen surowców. Sposobem na to jest wytwarzanie produktów specjalistycznych. Jeśli tylko będą one inne od wyrobów oferowanych przez konkurencję, to klienci zapłacą więcej za taką innowację. Stąd od pewnego czasu tak wielkie znaczenie w spółkach chemicznych posiadają działy badawczo – rozwojowe. Konieczna jest przy tym współpraca polskich firm z nauką, tak by inwestycje były wynikiem rodzimej myśli technologicznej, bo tak jest po pierwsze taniej, a po drugie w ten sposób możemy zbudować trwałą przewagę, w przeciwieństwie do obowiązującego jeszcze do niedawna kupowania licencji z zewnątrz – przekonywał dyrektor ds. Badań i Rozwoju w PCC Rokita.

Podkreślił przy tym, iż w krajowym przemyśle bardzo dużą rolę do odegrania ma m.in. sektor chemii budowlanej oraz kosmetyków.

- Są to branże, w których bardzo mocno liczy się formulacja. Właśnie bowiem to formułowanie produktów może być bardzo silną stroną polskiego przemysłu chemicznego. Pokazuje to np. specyfika segmentu farbiarskiego, gdzie farbę można bardzo łatwo dopasować do własnych potrzeb. Trend ten idzie w parze z tzw. customizacją, co oznacza, że dany nabywca może sam dla siebie stworzyć niepowtarzalny kolor. Stawiajmy zatem w chemii na produkty, które są formułowane. Szkoda tylko, że na polskich uczelniach nie ma czegoś takiego, co można  byłoby określić mianem formulation science. Brakuje nam wciąż kadr, gdy chodzi o zdolności formułowania, a jest to niezwykle przyszłościowy obszar dla naszej branży chemicznej – zakończył Igor Korczagin z PCC Rokita.


badania i rozwójPCC Rokita

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

25.00 zł

Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

553.50 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Dostęp online

861.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie