Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Drobne problemy z realizacją Projektu EFRA Grupy Lotos

2018-01-15

Zarząd Grupy Lotos poinformował o urzeczywistnieniu się ryzyka niedotrzymania terminu uzyskania pełnej gotowości operacyjnej instalacji koksowania, która powstaje w Gdańsku w ramach sztandarowej inwestycji koncernu, jaką jest Projekt EFRA.

Problemem jest fakt, iż główny wykonawca zadania, jakim jest firma KT może nie dotrzymać umownego terminu uzyskania statusu RFSU (ang. Ready For Start Up, tj. gotowości do uruchamiania) głównej instalacji Projektu EFRA, tj. instalacji koksowania. Lotos podjął już decyzje korporacyjne, w zakresie możliwym do przeprowadzenia po swojej stronie, aby wesprzeć głównego wykonawcę. Obie strony są w stałym kontakcie i prowadzą rozmowy dotyczące wdrażania niezbędnych działań.

Postęp realizacji całego Projektu EFRA wyniósł na koniec grudnia 90%. Do tej pory zmodernizowano lub wybudowano, a następnie przekazano do prób i testów następujące instalacje i obiekty Projektu EFRA: budynek zasilania elektrycznego dla nowych instalacji; chłodnie wentylatorowe układu wody chłodniczej; instalacja odsiarczania oleju napędowego; instalacja produkcji tlenu; instalacja regeneracji aminy i stripera wód kwaśnych; instalacje odzysku siarki; instalacja sprężonego powietrza; połączenia międzyobiektowe (rurociągi).

Projekt EFRA (Efektywna Rafinacja) to budowa kilku nowych instalacji rafineryjnych oraz rozbudowa lub modernizacja istniejących instalacji i obiektów, dzięki którym znacznie pogłębi się przerób ropy naftowej w gdańskiej rafinerii. W ten sposób Grupa Lotos będzie mogła wytworzyć dodatkowe 900 tys. ton wysokomarżowych produktów (głównie oleju napędowego oraz paliwa lotniczego) z tej samej ilości przerabianej ropy naftowej. Nominalne zdolności przerobowe rafinerii wynoszą ok. 10,5 mln ton.

Zakłada się, że po uruchomieniu instalacji Projektu EFRA marża przerobowa zwiększy się o ok. 2 dolary na baryłce, a rafineria stanie się bardziej elastyczna, czyli będzie mogła rozszerzyć zakres przerabianych gatunków ropy naftowej oraz znacznie zredukuje produkcję ciężkiego oleju opałowego, równocześnie dostosowując produkcję asfaltów do bieżącego, sezonowego zapotrzebowania rynku. Powstanie również nowy produkt – koks naftowy.


Grupa LotosEFRA

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie