Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Czym wyróżnia się polski rynek kosmetyczny?

2016-09-30

Spółka Global Cosmed dokonała podsumowania sytuacji na polskim rynku kosmetycznym.

W ocenie przedstawicieli polskiej firmy na rodzimym rynku kosmetycznym zaobserwować można silną konkurencję i to zarówno wśród przedsiębiorstw krajowych, jak i zagranicznych. Szczególnie spółki zależne od podmiotów zagranicznych, dysponując większymi środkami finansowymi, są w stanie efektywniej zdobywać klientów na krajowym rynku kosmetycznym niż spółki lokalne. Czynią to przede wszystkim dzięki wysokim nakładom na promocję i oferowaniu produktów wysokiej jakości po cenach akceptowanych przez polskich konsumentów.

Jednocześnie rynek kosmetyczny nad Wisłą staje się coraz bardziej wymagający. Konsumenci oczekują od producentów starannego przygotowania wprowadzanych serii kosmetyków, które obecnie muszą zaspokajać ściśle sprecyzowane potrzeby odbiorców. Zabieg wprowadzenia na rynek produktu, bądź serii kosmetycznej musi być zatem wspomagany poprzez skuteczną kampanię marketingową. Na polskim rynku kosmetycznym jest już coraz mniej produktów uniwersalnych, firmy oprócz specjalistycznych wyrobów starają się bowiem zaoferować potencjalnemu klientowi także określony styl życia. Wedle przedstawicieli Global Cosmed sam czas życia wprowadzanej serii kosmetycznej w niektórych przypadkach nie przekracza nawet roku, stąd też producenci muszą szybko reagować na sygnały otrzymywane od konsumentów. Pojawia się wówczas konieczność zastąpienia przez spółkę niepopularnej serii kosmetyków nowymi produktami, co zwykle pociąga za sobą kolejne zabiegi marketingowe i akcje promujące. Takie działania mogą być jednak mało skuteczne w porównaniu z działaniami marketingowymi zagranicznej konkurencji.

Ponadto silna konkurencja na rynku sprawia, iż przedsiębiorstwa muszą ulepszać stosowane przez siebie receptury, które to są podstawę jakościowo dobrych kosmetyków oraz mają duży wpływ na ich cenę. Presja ze strony konkurencji stwarza konieczność ponoszenia nakładów na badania i rozwój, które mają za zadanie opracowanie coraz lepszych kosmetyków. Nie zawsze wysiłki w opracowanie dobrego jakościowo produktu, atrakcyjnego cenowo znajdują jednak oczekiwane zainteresowanie konsumentów.

Jak dowodzą władze Global Cosmed, w ostatnich kilkunastu miesiącach można było także zaobserwować znaczne wahania cen surowców i opakowań wykorzystywanych do produkcji kosmetyków. Sytuacja ta była w szczególności związana z licznymi anomaliami pogodowymi oraz klęskami żywiołowymi, które spowodowały straty w uprawach oraz niskie zbiory komponentów wykorzystywanych do produkcji środków powierzchniowo czynnych, substancji aktywnych i kompozycji zapachowych oraz niestabilną sytuacją w krajach eksportujących ropę naftową.

Global Cosmed to największy producent kosmetyków oraz chemii gospodarczej w Polsce. W 2015 r. osiągnął 226,6 mln zł przychodów ze sprzedaży. To wzrost o 31% w stosunku do 2014 r. Firma specjalizuje się w produkcji wyrobów kosmetycznych i chemii gospodarczej dla największych krajowych i międzynarodowych sieci handlowych, w tym również dyskontowych. Wyroby spółki sprzedawane są pod nazwami tych sieci, jako ich marki prywatne.


przemysł kosmetycznyGlobal Cosmed

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie