2016-11-08
BASF Polska przedstawia założenia wewnętrznego programu zarządzania bezpieczeństwem w organizacji, a także przybliża wdrażanie programu mającego promować kulturę bezpieczeństwa wśród pracowników.
- Bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem dla firmy BASF. Celem naszych działań jest ciągłe doskonalenie systemu bezpieczeństwa i podnoszenie go na wyższy poziom, tak aby ograniczać ryzyko powstania wypadku do minimum, zarówno w trakcie skomplikowanych operacji podczas produkcji, jak i również w pozornie przyjaznym środowisku biurowym. Jako firma chemiczna, czujemy się szczególnie odpowiedzialni za naszych pracowników, dlatego staramy się wdrażać wszelkie najlepsze praktyki, które nie tylko wynikają z przepisów, ale przede wszystkim wpływają na zmianę kultury oraz indywidualne podejście do bezpieczeństwa. Chcemy zainicjować w pracownikach przejście z postawy „musisz” w kierunku „chcę” być bezpieczny – tłumaczy Radosław Gajda, kierownik Działu EHSQ w firmie BASF Polska.
Jak przyznaje, wewnętrzny system zarządzania bezpieczeństwem w firmie BASF oparty jest na założeniach programu „Responsible Care”, które wiążą się z realizacją dobrowolnych i bezkompromisowych działań na rzecz wzrostu bezpieczeństwa procesowego, ochrony środowiska czy ochrony zdrowia. System ten jest znany z niezwykle wysokiej jakości i zakłada ciągłe doskonalenie w zakresie bezpieczeństwa. Wdrażanie zmian poprzedza drobiazgowe planowanie, a zasadność i efektywność poczynionych kroków jest każdorazowo walidowana. Ponadto wszelkie elementy systemu poddawane są cyklicznym i szczegółowym audytom, co sprzyja ciągłemu doskonaleniu, wyciąganiu wniosków i stawianiu celów na przyszłość.
- Aby system zarządzania bezpieczeństwem funkcjonował sprawnie i mógł ulegać doskonaleniu, jego rozwój powinien dokonywać się na wszystkich poziomach - od zakresu aktywności znamiennych dla zarządu po działania wykonawcze. Współdziałanie segmentów tego systemu może być łatwiej osiągane dzięki efektywnemu ich komunikowaniu wśród pracowników. Przykładem takich działań realizowanych w firmie BASF Polska była wewnętrzna kampania pracownicza „Świeć Przykładem”, która miała na celu podniesienie ogólnej świadomości w zakresie rozpoznawania ryzyka oraz budowanie kultury bezpieczeństwa opartej na indywidualnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo. Kampania „Świeć Przykładem” oparta była na czterech filarach: „prowadź”, „działaj”, „mów” i „obserwuj” i była szeroko komunikowana wśród pracowników, co przyniosło widoczne efekty w postaci większego otwarcia na dialog dotyczący budowania bezpiecznego środowiska pracy – przyznaje Radosław Gajda.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...