Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

BASF: jaka będzie motoryzacja w przyszłości?

2016-05-13

BASF, jako czołowy światowy dostawca wyrobów chemicznych dla sektora motoryzacyjnego, wprowadził w tym obszarze na rynek kolejne nowości technologiczne.

BASF przyznaje, że jego zadaniem jest wspieranie partnerów biznesowych w osiąganiu wysoko postawionych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Firma szacuje, że do 2020 r. liczba aut na świecie przekroczy 1,2 mld. Z tego powodu koncern opracowuje nowe rozwiązania, dzięki którym pojazdy są budowane bardziej efektywnie, a jednocześnie możliwe jest zmniejszanie ich negatywnego wpływu na środowisko.

Przykładem takich starań jest choćby ostatnie osiągnięcie działu Coatings firmy BASF. Opracował on wodorozcieńczalną technologię Glasurit, będącą systemem wodnych lakierów bazowych. Technologia zyskała już uznanie w licznych testach pojazdów Tesla Motors, produkowanych w oparciu o lekką konstrukcję aluminiową.

Jak tłumaczy BASF, szeroka wiedza dotycząca aplikacji lakierów wraz z kompleksowym portfolio produktów oraz usług szkoleniowych wyznaczają pełen pakiet marki Glasurit. Czynnikiem decydującym o udzieleniu przez producentów samochodów marki Tesla aprobaty na wykorzystanie wodorozcieńczalnej technologii Glasurit była m.in. integracja najnowszych technologii wraz z realizowaniem celów w zakresie równowagi ekologicznej. Technologia Glasurit zapewnia producentom aut możliwość spełnienia norm dotyczących redukcji emisji lotnych związków do atmosfery.

Wśród rozwiązań dla branży automotive odnaleźć można tez polski wkład. To katalizatory samochodowe wytwarzane w fabryce w Środzie Śląskiej pod Wrocławiem, czyli największym zakładzie produkcji katalizatorów BASF w Europie. Produkty te wychodzą naprzeciw współczesnym wymogom środowiskowym, spełniając surowe normy emisji spalin, w tym obowiązującą od 2014 r. normę Euro 6/VI. Katalizatory wytwarzane w Środzie Śląskiej stosowane są przez producentów samochodów osobowych z silnikiem benzynowym, jak również samochodów osobowych i ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym. Wśród zaawansowanych technologii, które są lub będą stosowane w zakładzie wyliczyć można m.in. System Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) czy filtry cząstek stałych do samochodów z silnikiem Diesla. Produkty te zmniejszają emisję szkodliwych gazów o ok. 90%, dzięki czemu pojazdy wywierają mniejszy wpływ na środowisko. 


powłokiprzemysł motoryzacyjnyBASFkatalizatory

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie