Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Anwil wdraża CSR w łańcuchu dostaw

2016-09-13

Włocławski Anwil chce być firmą realizującą zasady społecznej odpowiedzialności biznesu. Włocławski Anwil wdraża CSR w łańcuchu dostaw  

Jednym z kluczowych elementów strategii spółki Anwil jest idea zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialność za naturalne i społeczne otoczenie. Firma z Włocławka wdraża zatem kolejne inicjatywy w obszarach, które - zgodnie z normą ISO 26000  - są elementami społecznej odpowiedzialności biznesu. Tym razem chodzi o wprowadzenie w życie „Kodeksu postępowania dla Dostawców Anwil”.

ISO 26000  to norma, która systematyzuje wiedzę na temat szeroko rozumianej społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. CSR, czyli  Corporate Social Responsibility) oraz definiuje jej ramy, wskazując siedem obszarów, wchodzących w jej skład. Są to: Ład organizacyjny, Praktyki z zakresu pracy, Prawa człowieka, Środowisko, Uczciwe praktyki operacyjne, Zagadnienia konsumenckie, Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

- Anwil, którego zaangażowanie społeczne i działania na rzecz włocławian, realizowane m.in. poprzez fundację korporacyjną „ANWIL dla Włocławka”, były już kilkakrotnie nagradzane (m.in. Diamentem Polskiej Chemii w kategorii CSR w 2015 r.), wdraża praktyki CSR w zakresie pozostałych pięciu obszarów CSR wyodrębnionych przez ISO 26000. Najnowszą inicjatywą, która obejmuje praktycznie wszystkie siedem zdefiniowanych przez tę normę dziedzin CSR jest „Kodeks postępowania dla Dostawców ANWIL”. Dokument ma stanowić vademecum współpracy na linii Anwil – dostawcy, dzięki któremu spółka będzie miała pewność, że partnerzy, z którymi kooperuje przestrzegają obowiązujących w całej Grupie Orlen standardów, a oferenci ubiegający się o możliwość zdobycia kontraktu będą mieć pełną świadomość oczekiwań wobec nich – mówi Anna Waszkiewicz, dyrektor ds. Zakupów w Anwilu. - Łańcuch dostaw stanowi jeden z kluczowych czynników sukcesu rynkowego. Jednak jego rola jest daleko większa niż tylko zapewnienie stałej redukcji kosztów związanych z zakupami  surowców, czy usług. Transparentność procesów, wchodzących w jego skład jest bowiem jednym z elementów postrzegania danej firmy, o którym decydują przecież także informacje dotyczące tego z kim, i w jaki sposób dane przedsiębiorstwo współpracuje. Zależy nam na tym, aby partnerzy biznesowi Anwilu podzielali wartości, którymi się kierujemy. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy, że włączymy zasady odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju w prowadzone przez nas procesy zakupowe – dodaje dyrektor włocławskiej spółki.

„Kodeks postępowania dla Dostawców ANWIL” skierowany jest do wszystkich dostawców i podwykonawców współpracujących ze spółką. Jednocześnie Anwil zobowiązał się do wspierania swoich dostawców i wykonawców w budowaniu świadomości i promowania najlepszych praktyk CSR.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie